وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

یک تصمیم ضد ایرانی دیگر از سوی دیمیتری مدودف

یک تصمیم ضد ایرانی دیگر از سوی دیمیتری مدودف
ایران از سرمایه گذاری مرتبط با استخراج اورانیوم در روسیه منع شد…
 
دیمیتری مدودف در همسویی با آمریکا و در ادامه تصمیمات ضدایرانی خود ایران را از سرمایه گذاری در هر نوع فعالیت تجاری مرتبط با استخراج اورانیوم، تولید یا استفاده از مواد و فن آوری های هسته ای در خاک روسیه منع کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری "نووستی" گزارش داد که این تصمیم  رییس جمهور روسیه در پایگاه اینترنتی کرملین منتشر و در آن تصریح شده است که این مساله به سرمایه گذاری در زمینه غنی سازی اورانیوم، فرآوری مجدد سوخت هسته ای مصرف شده و تمام کارهای مربوط به آب سنگین یا فن آوری مرتبط با موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای مربوط است.

بنا بر این گزارش، مدودوف، رییس جمهور روسیه چهارشنبه 31 شهریور در فرمانی تحویل سیستم های اس  300، تسلیحات زرهی و هواپیما، هلیکوپتر و ناوهای جنگی به ایران را ممنوع کرد.

فرمان رییس جمهور روسیه به دنبال تدابیر مربوط به اجرای قطعنامه شماره 1929 شورای امنیت سازمان ملل مصوب 9 ژوئن سال 2010 صادر شده است. رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان سه شنبه در نشست هفتگی اخیرش تاکید کرده بود: منافع بلندمدت ملت روسیه با وارد شدن به بازی های آمریکایی تامین نخواهد شد. این توصیه دوستانه ما به همه کشورهای همسایه مان است.

وی در مورد دستور رییس جمهور روسیه برای تحویل ندادن موشک های300-S  به ایران گفت: این اقدام به بهانه قطعنامه 1929 دنبال می شود که خود قطعنامه غیرقانونی و غیرعادلانه است.