وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چهارده خاصیت بی نظیر لیمو ترش

چهارده خاصیت بی نظیر لیمو ترش
 آیا می دانستید که مصری های باستان معتقد بودند که خوردن لیمو و آب لیمو بدن را در برابر سموم متعدد محافظت می کند؟ بررسی های اخیر این عقیده را تایید کرده است به نوشته سایت «Readers Digest» ، قرن هاست که لیمو برای خاصیتی که دارد، بین مردم شهرت زیادی پیدا کرده است.
 
لیمو خاصیت ضدباکتریایی، ضدویروسی، تقویت کننده سیستم دفاعی بدن، کاهش دهنده وزن، هضم کننده و تصفیه کننده کبد را دارد. لیمو دارای املاح و ترکیبات زیادی مانند اسید سیتریک، کلسیم، منیزیم ، ویتامین C، فلاوانوید، پکتین و لیمونین است که ایمنی بدن را ایجاد می کند و با عفونت ها مقابله می کند.
 
اگرچه با خاصیت لیمو آشنا هستید بازهم در این مطلب به گوشه ای از خواص این خوراکی بسیار مفید اشاره می کنیم.

۱) آکنه: لیمو حاوی اسید سیتریک است که برای درمان آکنه بسیار موثر است. ویتامین C موجود در میوه های استوایی برای طراوت پوست لازم است همان طور که می دانید خوردن ناشتا یک لیوان آب ولرم با لیمو مفید است.۱ -با استفاده از انگشت یا پنبه کمی آب لیموی تازه روی آکنه بمالید و بگذارید شب کامل روی پوست بماند. صبح روز بعد با آب صورت خود را بشویید.

 
اگرچه ممکن است کمی ناراحت کننده باشد و شاید احساس سوزش کنید اما لیمو برای درمان آکنه بسیار مفید و کاربردی است.۲ -یک سهم آب لیموی تازه را با یک سهم آب گلاب و یا عسل رقیق شده با آب مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت روی آکنه بگذارید و سپس با آب بشویید. این عمل را ۲ بار، یک بار به هنگام صبح و یک بار عصر تکرار کنید.اگرچه این درمان ها طبیعی هستند اما در صورت حاد بودن آکنه و یا داشتن زخم باز، اول با پزشک مشورت کنید.

۲) اضطراب را از بین می برد؛بررسی ها نشان می دهد لیمو تاثیر آرام بخش دارد و خستگی مفرط، سرگیجه، اضطراب، تنش و دستپاچگی را از بین می برد.

 
استنشاق روغن لیمو، هوشیاری و قدرت تمرکز فرد را افزایش می دهد. برای افزایش توانایی کارمندان در محیط کار از خوشبوکننده با بوی لیمو استفاده می شود. اگر حالت عصبی و نگرانی دارید، چند قطره روغن لیمو را روی دستمال بچکانید و بو کنید.

۳) آفت دهان؛خاصیت ثابت شده ضد باکتریایی و ضدویروسی لیمو روند بهبود آفت را تسریع می کند. کافی است روزی ۳ بار آب مخلوطی از یک لیموی تازه و یک لیوان آب ولرم غرغره کنید اگرچه در اوایل احساس سوزش خواهید کرد اما با استفاده مکرر احساس سوزش کاهش پیدا می کند.

۴) تب؛تب و لرز می تواند علل متفاوتی داشته باشد اما لیمو همیشه یک درمان مفید است. هر ۲ساعت یک لیوان آب جوش با کمی عسل و آب یک لیموی ترش و تازه بخورید تا تب و لرز شما از بین برود.

۵) میخچه و پینه بستن پوست؛پماد لیمو را یک شب کامل روی میخچه و پوست پینه بسته بمالید. یا این که برشی به ضخامت حدود ۵ میلی متر را روی میخچه قرار دهید و با باند ببندید.

۶) اگزما؛اگر از عفونت پوستی مانند اگزما رنج می برید، لیمو می تواند تسکین دهنده باشد. ۸ قطره روغن لیمو را با یک لیوان آب ولرم و یک قاشق غذاخوری عسل رقیق شده مخلوط کنید.سپس پارچه تمیز را به آن محلول آغشته کنید و روزی ۲ تا ۳ بار به مدت ۱۵ دقیقه روی قسمت مورد نظر قرار دهید.

 
این روش نه تنها عفونت را کاهش می دهد بلکه خارش را نیز از بین می برد. عسل نیز مانند لیمو خاصیت ضدالتهابی دارد و روند بهبود را تقویت می کند.

۷) خستگی مفرط؛افرادی که مسافت های طولانی پیاده روی می کنند، با احساس خستگی می توانند با ایجاد سوراخی روی لیمو با استفاده از نی آب آن را بمکند تا علاوه بر احساس تازگی، از خواص دارویی لیمو استفاده کنند. کاوشگران برای محافظت از عفونت های منطقه استوایی نیز از لیمو استفاده می کنند.مقدار کمی آب لیمو نسبت به مقدار زیاد آب، تشنگی را به طور موثر رفع می کند.

 
مسافران با تجربه تصریح می کنند، افزودن کمی آب لیمو به آب آشامیدنی معمولی در شهرهای مختلف، باعث ضدعفونی و مانع بیماری بر اثر حساسیت به آب های آلوده می شود. از آن جایی که روغن لیمو فعالیت مغز را تحریک می کند، هر زمانی که بدون هیچ دلیلی احساس خستگی کردید و یا این که به سختی می توانید تمرکز کنید، ۴ قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و هر چند ساعت یک لیوان آب لیمو بخورید.

۸) بوی نامطبوع دهان؛ لیمو بوی بد دهان که بر اثر مصرف برخی ادویه ها، کشیدن سیگار و یا کمبود بزاق ایجاد شده را رفع می کند . برای خوشبو کردن دهان، روزی چند بار به طور کامل با یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو غرغره کنید. جویدن یک برش لیمو پس از هر وعده غذایی نیز می تواند مفید باشد.

۹) فشار بالای خون؛ پیاز و سیر همراه با لیمو به طور موثری با فشار خون بالا مقابله می کند. ۳ حبه سیر را له کنید، یک پیاز را ریز خرد و با ۴ لیوان شیر کم چرب یا شیر سویا به جوش بیاورید و سپس زیر آن را خاموش کنید. پس از ۵ دقیقه مخلوط به دست آمده را از صافی رد کنید و در یخچال قرار دهید.آب ۳ لیمو را به آن اضافه کنید و در طی روز بخورید. اگر از کلسترول بالا رنج می برید، خوب است بدانید که پکتین در لیمو همراه با ماده مغذی دیگری، در کاهش چربی خون موثر است.

۱۰) گزیدگی؛ روی محل گزیدگی، ۲ قطره لیمو مخلوط شده با یک قاشق چای خوری عسل بمالید، برای دور نگه داشتن حشرات، ۲۰ قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و در هوا بپاشید. علاوه بر خوشبو کردن هوا، حشرات را نیز دور نگه می دارد. قرار دادن پنبه آغشته به روغن لیمو در اتاق خواب نیز حشرات را دور نگه می دارد. اگر در هوای آزاد قرار دارید، ۱۰ قطره روغن لیمو را به کمی روغن آفتاب گردان اضافه کنید و به پوست خود بمالید.

۱۱) بی خوابی؛بررسی های متعددی نشان داده ترکیبی از روغن لیمو همراه با بابونه، سنبل الطیب و رازک اضطراب را کاهش می دهد و باعث خواب منظم می شود.

۱۲) درد؛ آب لیمو تاثیر قوی قلیایی روی بدن دارد و عامل طبیعی در برابر اسید اضافه بدن است.

این اسید اضافه موجود در بدن، نقشی مهم برای دردهای روماتیسم دارد.روزی ۳ بار یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو بخورید و در صورت شدت درد، به هر یک لیوان، آب ۲ عدد لیمو اضافه کنید.

معده؛ پس از هر وعده غذایی، یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو تازه بخورید. اسید موجود در لیمو، تولید اسید معده و فعالیت عضلات معده را تحریک می کند.

۱۳) واریس؛ روغن لیمو خاصیت تقویت کننده رگ ها را دارد که با واریس مقابله می کند. ۶ قطره روغن لیمو را با ۵۰ میلی لیتر روغن مغز گندم، ۲ قطره روغن سرو و ۲ قطره روغن ارس مخلوط کنید و به طور روزانه از پایین پا به بالا به طرف قلب به آرامی ماساژ دهید. برای جان تازه بخشیدن به رگ ها، ۸ قطره روغن لیمو، ۴ قطره روغن سرو و یک قاشق غذاخوری عسل را در آب وان بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه در آب بنشینید.

۱۴) توجه داشته باشید، اگر از سوزش سر دل، ناراحتی مثانه و کلیه رنج می برید و یا این که به میوه های استوایی حساسیت دارید قبل از استفاده از لیمو با پزشک مشورت کنید. برای محافظت از مینای دندان، نیم ساعت پس از خوردن لیمو مسواک بزنید. خوردن آب لیمو و یا استفاده ازروغن لیمو برای کودکان زیر ۱۰ساله توصیه نمی شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره