وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سرقت از بانک‌ با کمک ویروس !!

سرقت از بانک‌ با کمک ویروس !!
هفته گذشته، پلیس انگلیس و آمریکا عده‌ای را به اتهام سرقت از حساب‌های بانکی با بکارگیری ویروس کامپیوتری و راه‌اندازی شبکه مخرب Zeus دستگیر کرد. شبکه Zeus یکی از بزرگترین شبکه‌های مخرب در دنیا است.

به گزارش خبرنامه شرکت مهندسی شبکه گستر- این شبکه مخرب از هزاران کامپیوتر تسخیر شده و تحت کنترل در آمده، تشکیل شده است. این کامپیوترهای قربانی، آلوده به برنامه‌های مخربی هستند که توسط آنها از طریق یک مرکز فرماندهی مدیریت و کنترل می‌شوند.

بدین ترتیب تمام فعالیت‌های کاربر بر روی این کامپیوترها تحت نظر بوده و اطلاعات شخصی آنان، از جمله رمزهای عبور و دسترسی به سیستم‌های بانکداری الکترونیکی، به سرقت رفته و با استفاده از این اطلاعات، مبالغ قابل توجهی از حساب این کاربران به حساب‌هایی که با مشخصات جعلی افتتاح شده‌اند، واریز می‌شود تا در اولین فرصت، قبل از اطلاع مسئولان بانک و کاربر، بطور نقدی برداشت و یا به حساب دیگری حواله شود.

البته افراد دستگیر شده، بیشتر افراد رده پایین بوده و فقط وظیفه جابجایی پول‌های سرقت شده را از حساب‌های موقت به حساب‌های گردانندگان شبکه Zeus، برعهده داشتند. لازم به ذکر است، ابزار راه‌اندازی شبکه Zeus بر روی اینترنت برای خرید موجود است و برای استفاده از این شبکه مخرب، نیازی به داشتن دانش فنی زیادی نیست، بلکه فقط باید تنظیمات مناسب، مطابق با سیستم‌های بانکی و نوع اطلاعات مورد نظر برای سرقت، صورت گیرد. بدین ترتیب به نظر می‌رسد اینگونه شبکه‌های مخرب برای سرقت اطلاعات کاربران و دسترسی به سرمایه و دارایی آنها در هر کجای دنیا می‌تواند راه‌اندازی شود.