وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بازداشت چهار رباینده و متجاوز به دو دختر جوان

بازداشت چهار رباینده و متجاوز به دو دختر جوان
متجاوزان به عنفی که با ربودن دو دختر آن‌ها را با تهدید مورد اذیت و آزار قرار داده بودند، توسط ماموران پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از ایسنا، دو دخترجوان در اسفندماه سال گذشته، با مراجعه به شعبه دوم دادیاری دادسرای جنایی تهران،‌ گفتند که پس از ربوده شدن توسط دو سرنشین یک دستگاه پراید مشکی و انتقال به داخل باغی در خارج از تهران، توسط آنها و دو نفر دیگر مورد آزار و اذیت قرار گرفتیم.

با تشکیل پرونده مقدماتی، به دستورسلیمانی دادیار دادسرای جنایی، موضوع برای رسیدگی تخصصی در دستور کار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

این دو دختر پس از حضور در اداره شانزدهم پلیس آگاهی درباره نحوه ربوده شدنشان به کارآگاهان گفتند : در ۲۵ اسفندماه سال گذشته، به عنوان مسافر سوار یک دستگاه پراید مشکی شدیم و چند متر جلوتر مرد جوان دیگری به عنوان مسافر سوار خودرو شد ناگهان این جوان با چاقویی به ما حمله کرد و ضمن مجروح کردن ما و تهدید به مرگ، ما را مجبور کرد تا سر و صدایی نکنیم در آن لحظه متوجه شدیم این فرد و راننده با هم هستند و ما را به باغی در خارج از تهران بردند.

دو دختر جوان در ادامه اظهارات خود گفتند که در داخل باغ دو پسر جوان دیگر نیز حضور داشتند؛ پس از ورود به داخل باغ، هر چهار نفرشان ما را با تهدید و ضرب و شتم به ویلایی در داخل باغ برده و در آنجا ضمن تهدید با چاقو و حتی وارد کردن چند ضربه چاقو، ما را مورد اذیت و آزار قرار دادند .

زمانی که می‌خواستند ما را از داخل باغ خارج کنند مجددا یکی از آنها با چاقو به طرف ما حمله کرد و با چندین ضربه ما را مجروح کرد.

به گفته این متهم آنها توسط دو نفر از این افراد سوار خودرو پراید شده و در خیابان‌های نزدیک میدان آزادی رها شدند.

تحقیقات کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری متهمان در شرایطی آغاز شد که دو دختر اظهار کرده بودند که به هیچ عنوان قادر به شناسایی محل دقیق باغ نیستند.

در ادامه تحقیقات، بار دیگر دو شاکی به اداره شانزدهم مراجعه و در تکمیل اظهارات خود اطلاعات جدیدی را در اختیار کارآگاهان قرار دادند که مسیر تحقیقات درباره شناسایی و دستگیری متهمان وارد مرحله جدیدی کرد . آنها در اظهارات جدید خود به کارآگاهان گفتند که بر روی بازوی سمت راست هر چهار متهم یک خالکوبی شبیه به تصویر سر عقاب وجود دارد.

کارآگاهان اداره شانزدهم با استفاده از اطلاعات جدید بدست آمده و با بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، اقدام به شناسایی آن دسته از مجرمان سابقه‌داری کردند که دارای خالکوبی بر روی بازروی سمت راست خود هستند. با جمع‌بندی و استخراج تصاویر این گروه از مجرمان و بررسی این پرونده در اداره شانزدهم دو مجرم به اسامی «مهدی ـ س» ۲۵ ساله و «حامد ـ س» ۲۳ ساله را شناسایی کردند.

شاکیان پرونده نیز این دو متهم را شناسایی کردند و در ادامه این دو مجرم که پیش از این به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از قبیل شرارت، ضرب و شتم و خرید و فروش موادمخدر بارها دستگیر و روانه زندان شده بودند، مخفیگاهشان در منطقه شادآباد مورد شناسایی قرار گرفت و در دو عملیات جداگانه و همزمان، در مورخه ۱۵ فروردین‌ماه امسال دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی منتقل شدند.

با انتقال متهمان به پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات «مهدی» و «حامد» با اعتراف صریح به آزار و اذیت، دو همدست دیگر خود به اسامی «سعید ـ غ» و «علی ـ ز» را معرفی کردند.

متهمان در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفتند که «سعید» و «علی» دو دختر جوان را از داخل باغ خارج کرده‌اند و از آن زمان به بعد نیز هیچ اطلاعی از آن‌ها نداریم.

با شناسایی «سعید» و «علی»، بررسی سایر پرونده‌های جرایم ارتکابی متهان انجام و مشخص شد که هر دو متهم متواری از مجرمان سابقه داری هستند که پیش از این نیز بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از قبیل نزاع و درگیری و «شرارت» دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

با وجود آن‌که هیچ‌گونه اطلاعات جدیدی درمورد مخفیگاه متهمان وجود نداشت و هر دو متهم از مخفیگاه سابق خود متواری شده بودند، با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در نهایت مخفیگاه «علی ـ ز» در شادآباد شناسایی و ۱۵مرداد ماه امسال دستگیر و به اداره شانزدهم منتقل شد.

«علی ـ ز» ۲۲ ساله توسط شکات پرونده مورد شناسایی قرار گرفت و به ناچار لب به اعتراف گشود.

شناسایی مخفیگاه آخرین متهم پرونده در شرایطی در دستور کار کارآگاهان قرار داشت که «سعید» پس از اطلاع از دستگیری سایر همدستانش از آخرین مخفیگاه خود متواری شده و هیچ‌گونه آدرس و نشانی از خود بر جای نگذاشته بود.

با توجه به حساسیت پرونده مشخصات «سعید» به عنوان متهم تحت تعقیب پلیس آگاهی در اختیار کلیه یگان‌های انتظامی قرار گرفت تا این‌که به اداره شانزدهم اعلام شد این متهم در یک نزاع و درگیری و با استفاده از قمه در جنوب غرب تهران اقدام به مجروح کردن چند نفر دیگر کرده که با حضور گشت انتظامی در محل، وی دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است.

با انتقال «سعید ـ ع» ۲۱ ساله به اداره شانزدهم، تحقیقات از وی آغاز و او نیز همانند دیگر متهمان پرونده به صراحت به آزار و اذیت و تهدید با چاقو و مصدوم کردن دو خانم جوان اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام به این‌که این دو دختر جوان به علت ضربات و صدمات جسمی ناشی از ضربات چاقو، قمه و صدمات روحی و روانی زیر نظر گروهی از پزشکان تحت معالجه قرار گرفته‌اند، گفت : با استناد به سوابق این متهمان و اعتیاد آنها به موادمخدر از نوع شیشه و احتمال ارتکاب به جرایم بسیار دیگر از سوی آنان، تحقیقات تکمیلی درباره شناسایی دیگر جرایم ارتکابی آن‌ها در دستور کار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار دارد.

وی از شهروندانی که از این افراد شکایتی دارند دعوت کرد تا به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ یا شعبه دوم دادیاری دادسرای جنایی تهران مراجعه کنند.