وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نورمن ویزدوم كمدین و طنز پرداز معروف انگلیسی درگذشت

نورمن ویزدوم كمدین و طنز پرداز معروف انگلیسی درگذشت
حتی چارلی چاپلین كارهای نورمن ویزدوم را تحسین كرده و گفته بود كه اگر كسی بخواهد جانشین من شود آن شخص نورمن است.

به گزارش ایرنا، نورمن ویزدوم كمدین معروف انگلیسی كه حدود ‪ ۶۰‬سال در عرصه‌های مختلف تئاتر، سینما و تلویزیون حضور فعالی داشت دوشنبه شب در سن ‪ ۹۵‬سالگی درگذشت.

به نقل از رسانه‌های محلی، وضعیت جسمی نورمن طی ماههای اخیر بر اثر چند بار سكته وخیم شده بود و در نهایت دیشب در یك خانه سالمندان در جزیره موسوم به آیل آو من واقع در شمال غرب انگلیس درگذشت.
خانواده نورمن ویزدوم با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید مرگ وی اعلام كردند با اینكه نورمن طی روزهای اخیر از نظر جسمی و ذهنی دچار مشكلات جدی شده بود، ولی در خواب و در كمال آرامش از این دنیا رفت.
نورمن ویزدوم علاوه بر حضور در نمایش‌ها و برنامه‌های مختلف تلویزیونی در بیش از ‪ ۲۰‬فیلم سینمایی كه اكثرا كمدی بودند ایفای نقش كرد.
فیلم‌های كمدی نورمن بویژه در دهه‌های ‪ ۱۹۵۰‬و ‪ ۱۹۶۰‬میلادی شهرت زیادی پیدا كرد و در اكثر كشورهای جهان به نمایش درآمد.
حتی چارلی چاپلین كارهای نورمن ویزدوم را تحسین كرده و گفته بود كه اگر كسی بخواهد جانشین من شود آن شخص نورمن است.
این كمدین انگلیسی در فوریه سال ‪ ۱۹۱۵‬در لندن به دنیا آمد. او فعالیت در سینما را از سال ‪ ۱۹۴۸‬آغاز كرد. نورمن با كلاه پارچه‌ای و كت و شلوار گشاد و حركات منحصربه فرد خود در فیلم‌های كمدی به یكی از هنرپیشه‌های محبوب سینما روهای چند دهه گذشته تبدیل شد.
نورمن در سال ‪ ۱۹۴۷‬با فردا سیمپسون ازدواج كرد كه حاصل این ازدواج دو فرزند پسر بود. زندگی مشترك نورمن با فردا در سال ‪۱۹۶۸‬با طلاق پایان یافت.
او در سال ‪ ۲۰۰۰‬به خاطر بیش از نیم قرن فعالیت هنری از ملكه انگلیس لقب تشریفاتی سر دریافت كرد.
نورمن در نودمین سالروز تولدش، (‪ ۴‬فوریه ‪ (۲۰۰۵‬از فعالیت هنری كناره گرفت و به بیش از نیم قرن حضور در عرصه سینما و تلویزیون پایان داد. با این وجود او در سال ‪ ۲۰۰۷‬در یك فیلم كوتاه به نام اسپرسو در نقش یك كشیش بازی كرد. سود حاصل از فروش دی وی وی این فیلم به یك موسسه حمایت از بیماران سرطانی تعلق گرفت.
از جمله فیلم‌های معروف نورمن كه در ایران هم به نمایش درآمده‌اند می توان به نورمن در فضا، له له بچه ها، سر بزنگاه، قصاب باشی، جاده صاف كن و شیرفروش اشاره كرد.