وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

قوانین جدید نظام وظیفه برای دانشجوها

قوانین جدید نظام وظیفه برای دانشجوها
براساس مصوبات جلسه فوق‌العاده کمیته بررسی مشکلات دانشجویان مشمول، قوانین جدید نظام وظیفه و شرایط خروج از کشور به صورت موقت برای دانشجویان مشمول اعلام شد.

به گزارش مهر، بر اساس مصوبات این کمیته مقرر شد با توجه به لزوم اتمام تحصیل در سقف سنوات تعیین شده، شرکت دانشجویان در آزمون مجدد در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر طی 2 نیم سال و در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای پیوسته و دکترای تخصصی حداکثر 4 نیم سال باشد.

تغییر رشته یا آزمون مجدد در هر مقطع تحصیلی حداکثر یک نوبت مجاز خواهد بود.

مدت تحصیل مشمولانی که در سال احضار و حداکثر تا مهر سال اعزام در دانشگاه شروع به تحصیل کرده‌اند جزو سنوات تحصیلی محسوب نخواهد شد.

همچنین بر اساس مصوبات این جلسه دانشجویان مجاز به تحصیل در مقاطع پایین‌تر از مقطعی که دارای معافیت تحصیلی هستند نخواهد بود.

در صورت قبولی در آزمون مجدد فاصله بین انصراف از دانشگاه اولیه و اشتغال در دانشگاه ثانویه بیش از 4 ماه نباید باشد و در صورت قبولی در مقطع بالاتر معافیت تحصیلی به دانشگاه جدید ارسال و واحد آموزشی جدید ضمن اعاده معافیت تحصیلی به وظیفه عمومی درخواست معافیت برای مقطع جدید نماید که در این صورت مدت تحصیل سپری شده در سنوات مقطع جدید لحاظ خواهد شد.

بر اساس مصوبه، در صورت انتقال معافیت تحصیلی به موسسه آموزشی جدید مراتب باید توسط دانشگاه اولیه به اطلاع وظیفه عمومی صادر کننده معافیت تحصیلی برسد.

همچنین دانشجویانی که پس از سال اعزام از دانشگاه اخراج می‌شوند مجاز به شرکت در آزمون مجدد نیستند.

شرایط خروج موقت از کشور برای سفرهای علمی و … برای دانشجویان

سفرهای علمی صرفاً ‌شامل ارایه مقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی و فرصت مطالعاتی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا است که مبلغ ودیعه آن 50 میلیون ریال به صورت نقد خواهد بود.

سفرهای نیمه علمی شامل شرکت در آزمون‌های زبان، شرکت یا بازدید از نمایشگاه‌ها، شرکت در کارگاه‌های آموزشی حداکثر یک ماهه، ثبت یا نمایش اختراعات و سفرهایی که مرتبط با رشته تحصیلی (مانند دانشجویان رشته هنر برای بازدید از آثار معماری و هنری) است مبلغ ودیعه این گونه سفرها 50 میلیون ریال نقد و 10 میلیون ریال به صورت چک خواهد بود.

در خصوص سایر سفرها مرجع تایید واحد دانشگاهی دانشجو خواهد بود که برابر فرمت پیوست درخواست دانشجو را منعکس می کند.

به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم اقدامات مربوط به این بند مصوبات از 1 آذرماه امسال اجرایی می شود.