وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

احترام گوگل به جان لنون با یك لوگوی ویژه

احترام گوگل به جان لنون با یك لوگوی ویژه
به گزارش ایسنا، گوگل (google) با جایگزین کردن ویدیوی آهنگ کلاسیک Imagine به‌جای لوگوی خود، به جان لنون، یکی از اعضای سابق گروه موسیقی بیتلز ادای احترام کرد.
لنون روز شنبه 70 ساله می‌شود و به همین منظور رویدادهایی در سراسر جهان برای گرامیداشت سالروز تولدش سازماندهی شده است.
وی كه یكی از خواننده‌های گروه موسیقی راك بیتلز بود، در ماه دسامبر سال 1980 در بیرون آپارتمان خود در منهتن به ضرب گلوله کشته شد.
غول اینترنتی گوگل ویدیوی 32 ثانیه‌یی را جایگزین لوگوی خود کرد که دربردارنده مجموعه تصاویری از صحنه‌های طبیعی بود که با تلفظ واژه گوگل به پایان می‌رسید. دومین "اوی" گوگل تصویری از چهره لنون بر اساس یکی از پرتره‌های معروف وی بود.
 
این موتور جست‌وجوی آمریکایی معمولا لوگوی رنگی صفحه خانگی خود را برای گرامیداشت سالگردها یا رویدادهای قابل توجه یا ادای احترام به هنرمندان، دانشمندان، دولتمردان و افراد معروف دیگر تغییر می‌دهد. به‌عنوان مثال به تازگی به مناسبت سی ساله شدن بازی معروف پک من، لوگویش را به یک بازی مارپیچ قابل اجرا تبدیل کرد.
طی 12 سال گذشته گوگل بیش از 900 لوگوی برای گرامیداشت مناسبت‌های مختلف طرح و به نمایش گذاشته است؛ نخستین این لوگوهای ویژه در ماه اوت سال 1998 و به مناسبت جشنواره مرد سوزان توسط سرگی برین و لاری پیج، بنیانگذاران گوگل، جایگزین لوگوی معمولی این موتور جست‌وجو شد.