وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شکستن قلب یک حقیقت پزشکی اثبات شده

شکستن قلب یک حقیقت پزشکی اثبات شده
سندرم قلب شکسته اولین بار در سال 1991 توسط پزشکان ژاپنی شناسایی و به عنوان «تاکوتسوکاردیومیوپاتی»، نامیده شد. تاکوتسو ظرفی است که ژاپنی‌ها در آن ماهی می‌ریزند، عکس‌هایی از قلب افرادی که تجربه ابتلا به این سندرم داشته‌اند نشان می‌دهد که….  گاهی هنگام شنیدن یک خبر بد مانند از دست دادن یک عزیز، ناگهان احساس دردی در قفسه سینه می‌کنیم.
 
این نوع عکس العمل- درد در قفسه سینه و یا چیزی شبیه حمله قلبی هنگام شنیدن خبر بد- پدیده ای است که پزشکان آن را سندرم «قلب شکسته» می‌نامند.
محققان کلینیک مایو در آمریکا می گویند: این پدیده اولین بار در سال 1991 توسط پزشکان ژاپنی شناسایی و به عنوان « تاکوتسوکاردیومیوپاتی»، نامیده شد. تاکوتسو ظرفی است که ژاپنیها در آن ماهی می‌ریزند، عکس‌هایی از قلب افرادی که تجربه ابتلا به این سندرم داشته‌اند نشان می‌دهد قلب هنگام شنیدن خبر بد مانند ظرف تاکسوتسو می‌شود.
علت ایجاد سندرم قلب شکسته چیست؟ به نظر می رسد افزایش ناگهانی سطح هورمون های استرس مانند آدرنالین، ممکن است به طور موقت باعث آسیب به قلب شود. اگرچه هنوز به طور کامل مشخص نیست که این هورمون ها چگونه به قلب آسیب می رسانند. اما آنچه که کاملاً مشخص است، سندرم قلب شکسته بعد از یک رویداد ناراحت کننده فیزیکی یا احساسی ایجاد می‌شود.
آیا سندرم قلب شکسته خطرناک است؟ در موارد بسیار نادر این سندرم باعث مرگ فرد می‌شود. با این وجود، بسیاری از افرادی که تجربه این سندرم را دارند به سرعت بهبود می‌یابند و این سندرم اثرات طولانی مدت مضر برایشان ندارد.
چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به سندرم قلب شکسته هستند؟ تحقیقات نشان داده است که زنان بسیار بیشتر از مردان دچار این سندرم می‌شوند. نزدیک به 9 مورد از 10 مورد این سندرم به زنان و بیشتر در سنین 50 سالگی یا بالاتر مربوط می‌شود.
علائم سندرم قلب شکسته چیست؟ علایم این سندرم مشابه علایم حمله قلبی است. با شروع درد در قفسه سینه و تنفس کوتاه، درد ممتد و مزمن در قفسه سینه ممکن است مربوط به حمله قلبی باشد که در این صورت سریعاً باید به پزشک مراجعه کرد.
سندرم قلب شکسته چگونه درمان می شود؟ به دلیل تحقیقات کم در این زمینه هنوز راه درمان مشخصی برای آن به اثبات نرسیده است. اما چیزی که در ابتدا مهم است افتراق آن از حمله قلبی می‌باشد. بیشتر افراد به طور خود به خود بهبود می یابند، اما پزشک شما ممکن است داروهای متسع کننده عروق یا بتابلاکر برای شما تجویز کند.
چگونه سندرم قلب شکسته را از حمله قلبی تشخیص دهیم؟ بیشتر اوقات حمله قلبی از انسداد کامل عروق قلب بوسیله لخته‌های خونی ایجاد می شود. اما در سندرم قلب شکسته عروق بسته نمی‌شوند اگر چه جریان خون کندتر می‌شود. آنژیوپلاستی عروق یا گذاشتن استنت در درمان حمله قلبی موثر می باشند اما این درمان‌ها در این سندرم موثر نمی باشند.
آیا این سندرم دوباره رخ می دهد؟ احتمالاً بله. بعضی از تحقیقات نشان می‌دهد سندرم قلب شکسته می تواند در ده درصد موارد چندین بار اتفاق بیفتد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره