وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شادترین و غمگین‌ترین مکان‌های دنیا!؟

شادترین و غمگین‌ترین مکان‌های دنیا!؟
شاید رسیدن به خانه برای شما به معنای انجام کارهایی مانند ظرف شستن، مرتب کردن خانه و غذا پختن باشد. اما آخرین تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد انسان‌ها در خانه شادترین وضعیت روحی را دارند.
محققان دانشگاه کمبریج برای اولین بار اثبات کردند که انسان‌ها در زمانی که در خانه خود به سر می‌برند شادترین وضعیت روحی را دارند و در عوض اکثر انسان‌ها در محل کار خود غمگین هستند. این محققان با نظارت بر چگونگی استفاده هر شخص از موبایلش به این نتیجه رسیدند.
کارشناسان معتقدند با بررسی و تحلیل وضعیت روحی و رفتاری یک شخص در هنگام استفاده از تلفن همراه می‌توان فهم دقیق‌تری از روانشناسی انسان‌ها پیدا کرد. این روانشناسان می‌گویند با بررسی رفتار انسان‌ها در محیط‌های طبیعی می‌توان به طور دقیق برخی خصوصیات انسان‌ها مانند شادی، عصبانیت و استرس را مطالعه و عواملی را که در بروز این احساسات نقش دارند شناسایی کرد.
در این روش، دانشمندان یک نرم‌افزار موبایل طراحی کردند که می‌تواند شادی، عصبانیت، ناراحتی و کسل بودن یک فرد را تشخیص دهد.
نتایج این تحقیقات نشان داد افرادی که از خانه خود تماس برقرار می‌کنند شادترند و در عوض در هنگام کار ناراحتی بیش‌تری دارند. هم‌چنین در هنگام عصر میزان بروز رفتارهای شدید در انسان‌ها بیش‌تر از صبح است. دانشمندان با استفاده از این ابزار جدید احساسات انسان‌ها را بررسی کردند و با استفاده از تکنولوژی GPS محل برقراری تماس را مشخص کردند.
دکتر سیسیلیا ماسکولو از دانشگاه کمبریج در این باره گفت: فن‌آوری به روانشناسان کمک می‌کند بتوانند رابطه بین روحیه ، موقیت و انسان‌ها را بررسی کنند. امروزه همه ما یک تلفن همراه داریم و با طراحی یک ابزار حرفه‌ای شما می‌توانید رفتار و احساسات انسان‌ها را بررسی کنید.
این نرم‌افزار قادر است با استفاده از قابلیت‌های تشخیص صدایی که دارد و با کمک سنسورهایی که به آن متصل است احساسات انسان‌ها را شناسایی کند و آن را در 5 دسته شاد، غمگین، ترسناک، عصبانی و خنثی تقسیم بندی کند.
دانشمندان سپس محل قرار گیری هر شخص را در زمان صحبت کردن ثبت کردند تا مشخص کنند بسته به موقعیت هر فرد، او چه احساساتی دارد.
این بررسی‌ها نشان داد نزدیک به 45 درصد از تمام احساساتی که در خانه ایجاد می‌شود شاد و 54 درصد از احساساتی که در سر کار ایجاد می‌شود غمگین است. هم‌چنین این بررسی‌ها نشان داد انسان‌ها در هنگام عصر نسبت به صبح هنگاه احساسات شدیدتری از خود نشان می‌دهند.
برای آن که دانشمندان از نتایج تحقیقات خود اطمینان حاصل کنند به 18 داوطلب این تلفن‌های مجهز را دادند و از آن‌ها خواستند قبل از برقراری هر تماس تلفنی احساس خود را در آن لحظه را ثبت کنند. بررسی‌ها نشان داد نرم‌افزار تلفن همراه در 70 درصد موارد توانسته بود به درستی احساس هر شخص را شناسایی کند.
دکتر جیسون رنتفرو که یک روانشناس اجتماعی است در این باره گفت: این تکنولوژی این قابلیت را دارد که شیوه تحقیقات روانشناسی و رفتارشناسی را به طور کامل متحول کند. در اکثر تحقیقات، دانشمندان روی گزارش‌های خود افراد تکیه می‌کنند که با محدودیت‌های زیادی روبه رو است. برای مثال افرادی که در تحقیق هستند ممکن است جزئیاتی را فراموش کنند و یا گزارش‌های غلط بدهند. اما در این شیوه نرم‌افزارها هستند که همه چیز را مشخص می‌کنند.
تکنولوژی‌های حسگر صدای افراد از طریق موبایل می‌توانند بر این محدودیت‌ها و اشتباهات غلبه کنند و در مورد رفتارها و فعالیت‌های اجتماعی نتایج دقیق‌تری به دست بیاورند. استفاده از فناوری‌های جی‌پی‌اس هم به محققان کمک می‌کند بتوانند بین احساسات و موقعیت هر فرد رابطه برقرار کنند.
در این تحقیقات، دانشمندان بررسی کردند که انسان‌ها با قرار گرفتن در موقعیت‌های گوناگون و در مکان‌های مختلف چگونه احساساتی دارند و رفتار دیگران در آن مکان چه تاثیری روی آن‌ها می‌گذارد. این تحقیقات نشان داد 54 درصد افرادی که در خانه زندگی می‌کنند شاد هستند و در عوض 45 درصد از افرادی که بر سر کار خود هستند احساس ناراحتی و غم دارند.
هم‌چنین این بررسی‌ها نشان می‌دهد انسان‌ها همراه با تاریک شدن هوا احساسات منفی‌تر و شدید‌تری از خود نشان می‌دهند. اما در عوض در هنگام صبح شادترند و احساسات مثبت‌تری از خود بروز می‌دهند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره