وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بركنار شدن رؤسای دانشگاهها بخاطر عفاف وحجاب

بركنار شدن رؤسای دانشگاهها بخاطر عفاف وحجاب
نایب رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به نقل از وزیر علوم خبر داد كه بركناری برخی روسای دانشگاه ها در چند وقت اخیر در راستای قانون عفاف و حجاب بوده است.

جواد آرین منش در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص روند اجرای قانون عفاف و حجاب تصریح كرد: با تصمیم كمیسیون فرهنگی حدود 26 دستگاهی كه در اجرای قانون عفاف و حجاب نقش دارند قرار است نوبت به نوبت در كمیسیون حاضر شوند و گزارش عملكرد دستگاه خود را در این باره ارائه دهند و در خصوص اقدامات در دستور كار نیز توضیح بدهند.

وی یادآور شد: این اقدام بعد از طرح سئوال 40 نماینده از وزیر كشور در رابطه با اجرای قانون عفاف و حجاب در دستور كار كمیسیون قرار گرفت و در این راستا وزیر كشور اقداماتی را در دستور كار قرار داد و دبیرخانه اجرای این قانون را ایجاد كرد.

نماینده مشهد تصریح كرد: تا كنون عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما و وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در جلسه حاضر شده اند و در رابطه با عملكرد خود توضیح داده اند و فردا سه شنبه نیز وزیر آموزش و پرورش در این رابطه در كمیسیون فرهنگی حضور یابد.

وی خاطر نشان كرد: وزیر علوم چندی قبل در جلسه كمیسیون فرهنگی حضور یافت و در رابطه با علت عدم اجرای قانون عفاف و حجاب توضیحاتی ارائه كرد و كم كاری برخی روسای دانشگاه ها را علت این مشكل عنوان كرد و نیز اعلام كرد بركناری و تغییر برخی روسای دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی در راستای اجرای قانون عفاف و حجاب بوده است چراكه برخی مدیران قبلی دانشگاه ها اعتقادی به امور فرهنگی و نداشته اند.

آرین منش به نقل از وزیر علوم ادامه تغییرات مدیریتی در دانشگاه ها را منتفی ندانست.
وی تاكید كرد: اگر نتایج گزارش مسئولان سازمان ها مشخص كند كه همكاری جدی در اجرای قانون عفاف و حجاب صورت نگرفته مجلس از اهرم های دیگر نظارتی خود در این باره استفاده خواهد كرد.