وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دوقلوها از دوره جنینی با هم بازی می‌کنند

دوقلوها از دوره جنینی با هم بازی می‌کنند
پژوهشگران ایتالیایی در بررسیهای خود کشف کردند که دوقلوها حتی در دوران جنینی نیز به اجتماعی بودن علاقه دارند و با هم بازی می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان دپارتمان روانشناسی عمومی دانشگاه پادوا با نشان دادن اینکه دوقلوها حتی در رحم مادر نیز به صورت اجتماعی زندگی می کنند نوعی بازی را کشف کردند که منجر به ایجاد یک تعامل شناختی در بین جنینها می شود.

این محققان در این خصوص توضیح دادند: "توسعه اجتماع گرایی تا این حد زودرس می تواند در آینده به یک عنصر مهم در ارزیابی توسعه جنینی تبدیل شود. در حقیقت توسعه مغزی ناهنجار می تواند حتی از طریق کاهش قدرت غریزه اجتماعی گرایی مورد بررسی قرار گیرد."

این محققان با استفاده از اکوگرافی چهار بعدی، پنج جفت دوقلو را با امید یافتن چند علامت تعامل میان آنها مورد بررسی قرار دادند.
اکوگرافی چهار بعدی، تکنیکی است که تصویربرداری از حرکات جنینها را به روشی بسیار دقیق امکانپذیر می کند.

این دانشمندان افزودند: "نوزادان زمانی که به دنیا می آیند کاملا برای تعامل کردن اجتماعی آماده اند. تحقیقات قبلی، توانایی نوزادانی که تازه چند ساعت از زندگی خود را پشت سر گذاشته اند را در کپی کردن برای مثال حالات چهره کسی که از آنها مراقبت می کند مورد بررسی قرار داده بود."

وی ادامه داد: "بنابراین ما تصمیم گرفتیم بر روی مفهوم اجتماعی گرایی حتی قبل از تولد تحقیق کنیم. به این ترتیب ما مشاهده کردیم که بین هفته چهاردهم تا هجدهم دوران بارداری، جنینها بسیار زیاد حرکت می کنند.

 
این حرکات مستقیم به سوی برادر دیگر است و با حرکاتی که به سوی دیواره های رحم انجام می شود بسیار متفاوت است. به تدریج که جنینها بزرگ می شوند تعداد این حرکات بیشتر می شود و به نظر می رسد که دوقلوها مشغول بازی با همدیگر هستند."