وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جرمی که در صدر جرائم اخلاقی قرار دارد

جرمی که در صدر جرائم اخلاقی قرار دارد
رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا اظهاركرد: بیشترین پرونده‌های مربوط به جرایم امنیت اخلاقی مربوط به فیلم هایی غیراخلاقی است كه از افراد درمهمانی‌ها و پارتی‌ها گرفته شده است.

سردار روزبهانی درگفت‌وگویی افزود: دربسیاری ازفیلم‌های غیراخلاقی كه درجامعه منتشرمی شود، مربوط به افرادی است كه درمهمانی‌ها و پارتی‌ها حضور پیدا می‌كنند و با خوراندن برخی نوشیدنی‌ها به آنها، مبادرت به فیلمبرداری ازاعمال‌ غیراخلاقی‌شان می‌كنند.

وی با بیان هیچكس مانند خود فرد نمی‌تواند امنیت را بسازد، افزود: برخی ازمجرمان با گرفتن فیلم‌های غیراخلاقی، با تهدید قربانی را مجبور به انجام كارهای غیراخلاقی می‌كنند این درحالیست كه اگر فرد قربانی به پلیس موضوع را گزارش دهد،‌ با این‌گونه افراد برخورد خواهد شد بدون آن كه آبروریزی برای قربانی به وجود آید.

روزبهانی افزود: بنابرقانون، افرادی كه آثارمستهجن به منظورسوء استفاده جنسی، اخاذی، جلوگیری از احقاق حق یا هر منظور نامشروع و غیرقانونی دیگررا وسیله تهدید قرار دهند به حبس و محرومیت از حقوق اجتماعی و شلاق محكوم می‌شوند.

رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا، تهیه فیلم یا عكس ازمحل‌هایی كه اختصاصی بانوان است و آن‌ها فاقد پوشش مناسب هستند و همچنین تهیه مخفیانه فیلم و عكس مبتذل ازمراسم خانوادگی و اختصاصی دیگران توزیع و تكثیرآن را ازدیگرجرایمی دانست كه براساس قانون با مرتكبان برخورد می‌شوند.

وی درباره برخی سی‌دی‌های بازی موهوم هم گفت: با توجه به تهدیدات نرم دشمنان به هیچ عنوان دست بردار نیستند كه در این باره برخی از سی دی‌های بازی كه توهین به مذهب بود را شناسایی و با آن‌ها برخورد شد.

روزبهانی در عین حال تصریح كرد: نظارت بر سی‌دی‌های بازی وظیفه ما نیست، بلكه یك بخش مجزا در وزارت ارشاد این مسوولیت بر عهده دارد و سازمانی كه مجوز تكثیر این سی دی ها را می‌دهد موظف به نظارت بر آن‌ها است.

وی درباره نظارت بر سایت‌ها هم اظهار كرد: كمیته‌ای زیرنظر دادستان كل كشور در قوه قضاییه تشكیل شده كه نیروی انتظامی نیز نماینده ای در آن دارد براین اساس پلیس امنیت اخلاقی زمانی كه با سایت غیرمجاز و مستهجن برخورد می‌كند، گزارش آن را به صورت مكتوب به این كمیته داده و پس از تصمیم‌گیری با آن برخورد خواهد شد.