وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بلیت هواپیما گران تر خواهد شد !!

بلیت هواپیما گران تر خواهد شد !!
رییس سازمان هواپیمایی كشوری اعلام كرد: تا زمانیكه هیچ تغییری در نرخ سوخت هواپیما ایجاد نشود، قیمت بلیت هواپیما افزایش نمی‌یابد، با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از چند روز آینده و افزایش قمیت سوخت، قیمت بلیت هواپیما نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد.

رضا نخجوانی ـ ‌در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینكه آیا با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و آزادسازی نرخ سوخت، قیمت بلیت هواپیما مجدد افزایش می‌یابد؟

گفت: افزایش 30 درصدی قیمت بلیت به منظور جبران عقب ماندگی صنعت با قیمت‌های واقعی روز بوده و اگر هیچ تغییری در نرخ سوخت هواپیما ایجاد نشود همین مبلغ افزایشی 30 درصدی قیمت بلیت باقی خواهد ماند در غیر این صورت به نسبت حذف یارانه از سوخت این صنعت، قیمت بلیت نیز مجددا افزایش می‌یابد.

نخجوانی گفت: پیشنهاد ما به مسوولان و دست‌اندركاران برنامه‌های كلان اقتصاد كشور آزادسازی كامل صنعت هوایی است. با توجه به اینكه سوخت صنعت هوایی مشمول یارانه می‌شود و نمی‌دانیم كه نرخ سود قرار است به چه قیمتی تامین شود، هرگونه تغییر و افزایش نرخ فاكتورهای این صنعت قیمت بلیت نیز افزایش می یابد.

وی افزود: در حال حاضر قیمت سوخت هواپیما برای شركت‌های خارجی حدود 800 تومان و شركت‌های هواپیمایی ایرانی 130 ـ 140 تومان است كه این میزان تفاوت، ‌به عنوان یارانه دولت به صنعت هوایی است كه هرچقدر این سوبسید حذف شود قیمت بلیت نیز تغییر خواهد كرد.

معاون وزیر راه وترابری گفت: اگر قیمت سوخت دو برابر افزایش یابد به همین نسبت تاثیر آن در نرخ فعلی هواپیما اعمال خواهد شد و كسانی كه دست‌اندركار اعلام نرخ سوخت هستند باید این تفاوت قیمت را در نرخ جدید هواپیما اعمال كنند.

نخجوانی تصریح كرد: افزایش قیمت برای وضعیت موجود است و ارتباطی به نرخ سود آینده ندارد.

رییس سازمان هواپیمایی كشوری اظهار كرد: پیشنهاد ما این است كه نرخ سوخت و نرخ بلیت هواپیما صد درصد آزاد شود و تكالیف غیراقتصادی از دوش شركت‌های هواپیمایی برداشته شود و شركت‌های هواپیمایی را مجبور به پرواز در مسیرهایی غیراقتصادی نكنند.

وی تاكید كرد: بازار باید تعیین‌كننده قیمت‌ها باشد و شركت‌های هواپیمایی آزادانه و براساس كشش تقاضا فعالیت و برنامه‌های پروازی برقرار كنند و دولت نقش كنترلی داشته باشد.

نخجوانی افزود: با توجه به اینكه حیات و ممات شركت‌های هواپیمایی به پروازها وابسته است، شركت‌ها به دنبال برقراری و افزایش پروازها هستند لذا اگر نقش تصمیم‌گیری‌های غیر كارشناسی از صنعت هواپیمایی را كم كرده و اجازه دهیم شركت‌های هواپیمایی براساس الگوهای واقعی اقتصاد فعالیت كنند به نفع مردم و صنعت خواهد بود و باعث ارتقای كیفیت و نوسازی ناوگان خواهد شد در غیر اینصورت باعث تنزل كیفیت می‌شود.

معاون وزیر راه و ترابری خاطرنشان كرد: تجربه آزادسازی در صنعت سیمان اجرا و باعث موفقیت این صنعت شد كه باید همین تجربه در صنعت هوایی نیز اعمال شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره