وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

كشف اسكلت زنی با كفن طلا !

كشف اسكلت زنی با كفن طلا !
باستان شناسان یونانی در جریان كاوش های خود در جزیره كرت این كشور در كشفی نادر موفق كشف اسكلتی 2700 ساله شدند كه در یك ورقه نازك طلا پیچیده شده بود.
به گزارش آسوشیتدپرس، این اسكلت به همراه 3000 ورقه دیگر طلا در قبری كه در آن دو نفر دفن شده‌اند، در شهر تاریخی الییودرنا جزیره كرت كشف شدند.
طبق بررسی های اولیه باستان شناسان یونانی، جسد در ورقه پیچیده شده به یك زن از طبقه اجتماعی یا مذهبی بالا تعلق دارد ولی برای تعیین جنسیت نفر دوم نیاز به آزمایشات دقیق علمی است.
در حدود دو هفته قبل نیز سخنگوی تیم باستان‌شناسی كه از سال‌ها قبل در شهر تاریخی پلاس كشور یونان، پایتخت پادشاهان مقدونی، مشغول به كاوش هستند، از كشف 37 مقبره‌ با قدمتی در حدود 2400 خبر داد.
در ماه آوریل نیز قدیمی‌ترین سازه‌ی ساخته‌ی بشر كه تا كنون در یونان كشف شده است، در غاری در مركز این كشور پیدا شد. این سازه‌ یك دیوار سنگی كوتاه است كه هزاران سال پیش برای حفاظت از ساكنان غار تئوپترا در برابر بادهای سرد ساخته شده است.
كاوش در این غار از سال 1987 میلادی آغاز شد. طبق یافته‌های دیرین‌شناسان، این غار از 50هزار سال پیش تا پنج‌هزار سال قبل، محل زندگی انسان‌ها بوده است.
در ماه مارس نیز باستان‌شناسان یونانی در جریان كاوش‌های خود در یكی از محوطه‌های تاریخی جزیره‌ی كرت موفق به كشف بقایای راهبه‌هایی شدند كه به سال‌های تاریك تمدن یونان باستان تعلق دارند.
طبق باور مردم محلی، این زنان ساحره ستایش‌گر خدای تمدن یونان باستان ـ زئونس ـ و نوعی واسطه‌ی ارتباط با خدایان بوده‌اند. البته نكته‌ی جالب توجه در این كشور این است كه محققان با بررسی دندان‌های هر چهار زن راهبه به این نتیجه رسیده‌اند كه آن‌ها نسبت خویشاوندی نزدیك با هم داشته‌اند.
در آگوست 2008 نیز بقایای مومیایی كه حدود 1700 سال پیش، یعنی در سال‌های حكومت تمدن یونان باستان در یك تابوت سربی در مقبره‌ای مرمرین دفن شده است، در یكی از محوطه‌های تاریخی یونان كشف شد.
در جولای 2008 نیز بقایای یكی از میادین بزرگ مسابقه‌های ارابه‌سواری مردم تمدن رم باستان كه در منطقه‌ی المپیا یونان واقع شده است، پس از سال‌ها كاوش توسط باستان‌شناسان آلمانی و با استفاده از فن‌آوری‌های مدرن كشف شد.
این میدان ارابه‌سواری از نظر نوع معماری شباهت زیادی به میدان ماكسیموس شهر رم دارد كه سال‌های دور، در آن مسابقه‌های ارابه‌سواری كه مورد علاقه‌ی نرون بودند، برگزار می‌شدند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره