وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خوابی خوش و آرام با خرما

خوابی خوش و آرام با خرما
یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی گفت: مصرف همزمان خرما و شیر در هنگام عصر، سبب تنظیم سروتنین خون می‌شود و کسانی که خوابی آشفته دارند می‌توانند با خوردن خرما، خواب آرام را تجربه کنند.

منصور رضایی در گفت و گو با شبکه ایران با اشاره به اینکه ماده غذایی خرما از نظر تقسیم‌بندی گروه تغذیه جزء میوه محسوب می‌شود، اظهارکرد: خرما منبع غنی قندهای ساده یا کربوهیدرات‌ها بوده که از نظر پروتئین فقیر است.

به گفته وی، خرما انرژی سهل‌الوصولی را به بافت‌های بدن می‌رساند اما این انرژی تداوم ندارد.

رئیس اداره تغذیه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری با بیان اینکه خرما دارای فیبر غذایی بالایی است، عنوان کرد: این ماده غذایی خوشمزه به عنوان یک ماده ملین است و کمک به پیشگیری و درمان یبوست می‌کند.

رضایی افزود: مصرف درازمدت خرما از ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش مانند کلون و معده جلوگیری می‌کند و به دلیل آنکه منبع غنی آنتی اکسیدان‌هاست از ابتلاء به بیماری‌های مزمن جلوگیری کرده و بدن را از نظر رادیکال‌های آزاد پاک می‌کند.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی معتقد است، مصرف به اندازه خرما می‌تواند جایگزین خوبی برای مصرف قند و شکر باشد که بهتر است همراه با چای مصرف شود و به عنوان یک منبع غنی قند در هنگام افطار محسوب می‌شود.

وی گفت: خرما دارویی شیرین است و در هر 40 گرم آن 15 گرم قند وجود دارد که معادل 60 کالری است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره