وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جراحی زیبایی چانه

ساختار استخوانی برای بخش مهمی از یک صورت جذاب و متوازن ضروریست. ایمپلنت های چانه می تواند این زیر ساخت را بهبود بخشد و تغییرات شگرفی را در راستای داشتن ظاهری جذاب تر ایجاد نماید.


جراحی زیبایی چانه

این جراحی معمولا همزمان با جراحی بینی ( رینوپلاستی ) صورت میگیرد تا اجزای صورت توازن بیشتری پیدا کنند.
همچنین این عمل می تواند بهمراه جزاحی لیفتینگ یا لیپو ساکشن صورت نیز انجام پذیرد.
ایمپلنت های چانه در اشکال و اندازه های مختلف ساخته می شوند و به صورت جامد و نیمه جامد وجود دارد که سالهاست بطور موفقیت آمیز مورد استفاده قرار گرفته اند.
اگر چه تغییرات بسیار خوبی ایجاد می کنند ولی کاملا طبیعی بنظر می رسند.
بسیاری از بیمارن ذکر کرده اند که بعد از جراحی چانه اطرافیانشان به آنها گفته اند که خیلی زیباتر و بهتر بنظر می رسند. ولی دقیقا نمی توانند بگویند که چه تغییری کرده اند.
اگر جراحی چانه را در نظر داریر اطلاعات زیر، بینش مناسبی نسبت به این جراحی برایتان فراهم می سازد.
برای مطلع شدن از جزئیات بیشتر درباره این عمل و اینکه به چه صورت برای شما مفید خواهد بود پیشنهاد می کنیم درباره نحوه این نوع جراحی و استفاده از ایمپلنت ها مشورت نماید.
معمولیترین فواید این جراحی چیست؟

این ایمپلنت ها می توانند چانه را بزرگتر کنند و اشکالات چانه های کوچک و ضعیف را برطرف نمایند و افتادگی پوست زیر چانه را برطرف نمایند و شکل صورت را زیبا تر و متوازن تر سازند.

در مشاوره اولیه چه می گذرد؟

در جلسه مشاوره اولیه شما و جراحتان در مورد تغییراتی که دوست دارید در چهره تان ایجاد شود صحبت خواهید کرد.
وی در مورد انتخابهای مختلفی که برایتان قابل دسترسی است توضیح خواهد داد. همچنین در مورد خود جراحی، محدودیت ها و هزینه جراحی خواهد گفت.
پزشکان در ابتدا شما شما را معاینه می کند و میزان سلامتی شما، سختار صورت و نوع پوست شما را ارزیابی می کند. بعلاوه شرح حال پزشکی کاملی از شما خواهد پرسید که شامل اطلاعات در مورد تمام دارو هایی که مصرف می کنید نیز می شود.
هر سوالی در مورد جراحی داشتید بدون شک از پزشکتان بپرسید و از وی بخواهید عکسهای قبل و بعد از عمل بیمارانی که به تازگی جراحی شده اند را به شما نشان دهد. بعلاوه از خود بیماران نیز اطلاعات لازم را پیگیری کنید.
دانشتن هر آنچه درباره انواع انتخابها، ریسک ها و فواید جراحی که برایتان مقدور است، کلیدی است که به شما کمک میی کند، تصمیم آگاهانه ای بگیرد.

جراحی زیبایی چانه چگونه انجام می شود؟

در اکثر موارد جراحی از داخل دهان یا زیر چانه انجام می شود. سپس ایمپلنت مناسب از نظر شکل و سایز، درون چانه قرار میگیرد.اگر برش داخل دهان باشد، توسط بخیه هایی که بعدا جذب خواهند شد، بسته می شود و اگر برش در زیر چانه باشد، بخیه هایی که قابل برداشتن ( کشیدنی ) هستند استفاده خواهند شد.
در پایان جراحی اغلب اطراف چانه با چسب پوشانده می شود تا تورم به حد اقل برسد.

جراحی چه مدت به طول می انجامد؟

این جراحی معمولا بین 30 تا 60 دقیقه طول می کشد، که بیشتر وقت عمل برای طراحی دقیق و قرینه محل قرار گرفتن پروتز است.

آیا نیاز به بستری شدن در بیمارستان هست ؟

اگر بیماری یا مشکل طبی خاصی نداشته باشید و میزان چربی برداشته شده زیاد نباشد، این عمل می تواند به صورت سرپایی انجام پذیرد ( در مطب جراح و یا در یک مرکز جراحی سر پیایی ) و می تواند تحت بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی با آرامش بخشی خفیف یا بی حسی موضعی با آرام بخشی عمیق صورت پذیرد.
شما قادر خواهید بود، چند ساعت بعد از جراحی به منزل بروید و شب را در آرامش در منزل خودتان استراحت کنید.
اگر بطور همزمان جراحی دیگری نیز داشته اید و یا عمل شما طولانی و با استفاده از بیهوشی عمومی بوده است ممکن است لازم باشد تا شب در بیمارستان بمانید تا روند ریکاوری ( بهبودی و بهوش آمدن ) شما توسط کادر درمانی کنترل شود.

جه میزان درد وجود خواهد داشت؟

بیحسی موضعی یا بیحسی موضعی بهمراه آرام بخشی معمولا در طی جراحی جهت از بین بردن و آسانتر کردن ناراحتی و درد هنگام عمل بکار گرفته می شود و اکثر بیمارانی از هیچ درد و ناراحتی شکایت نمی کنند.

بعد از جراحی چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

مقداری تورم و احتمالا کمبودی بوجود خواهد آمد ولی با استفاده از چسب و سایر مواد بهتر شود.
این چسب حدود یک هفته بعد از انجام جراحی برداشته خواهد شد. درد و ناراحتی تا چند روز بعد از عمل ممکن است وجود داشته باشد که با مصرف مسکنهای خوراکی بهتر می شود. برخی حرکات صورت مثل صحبت کردن یا لبخند زدن ممکن است تا چند روز بعد از عمل، دشوار باشد.
بسیار مهم است که به تمام توصیه های جراحتان در جهت به حد اقل رساندن کاهش خطرات و افزایش سرعت بهبودی به دقت عمل کنید.

دوران بهبودی ( نقاهت ) چگونه است؟

اگر از بخیه استفاده شده باشد، در ظرف یک هفته بخیه ها برداشته خواهد شد و اکثر افراد در خلال حداکثر یک هفته بعد از عمل می توانند به سرکارشان بر گردند. در ابتدا باید از فعالیتهای سنگین پرهیز کنید ولی ورزش را می توانید بعد از حدود2 هفته از سر بگیرید. اگر برش در داخل دهان انجام شده است، ممکن است چند روز رژیم غذایی مایعات داشته باشید تا بافتها به مقدار کافی التیام یابد و آمادگی جویدن و برخورد ذرات غذایی با بخیه ها بوجود آید ویا بعد از غذا محل عمل را شستشو دهید.

نتیجه بلند مدت در بیشتر افراد چگونه است؟

این جراحی آمار ( رضایتمندی ) بسیار بالایی دارد. جای زخمها معمولا قابل توجه نیست و مشکلات مربوط به عدم قرینگی نسبتا ناشایع است.

افراد مناسب جراحی چانه:

عموما مناسبترین افراد جهت انجام عمل جراحی زیبایی چانه افرادی هستند که:

دارای سلامت جسمی مناسبی باشند.

از نظر روحی متعادل باشند.

از محدودیتهای این عمل مطلع باشند.

حساسیت شناخته شده ای به ایمپلنت ها نداشته باشند.

انتظارات واقع بینانه ای از نتیجه عمل داشته باشند.

 

پایگاه فرهنگی هنری ایران ناز