وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

منتوپلاستی ( بزرگ کردن چانه با ایمپلنت )

مدت‌هاست كه انواع جراحی های زیبایی، از شایع ‌ترین عمل های جراحی در دنیا هستند. در بسیاری از كشورها، افراد به امید داشتن چهره‌ای زیباتر و متفاوت با چهره قبلی ‌شان، خود را به تیغ جراحان می‌ سپارند.


منتوپلاستی ( بزرگ کردن چانه با ایمپلنت )
جراحی زیبایی اصولا به‌ منظور متناسب ساختن اجزای صورت و طبیعی و زیبا كردن آن ها انجام می ‌شود.
اغلب مراجعه‌ كنندگان برای جراحی زیبایی را خانم ‌ها و جوانان تشكیل می‌ دهند، اما یك جراحی هست كه بیشتر در بین آقایان طرفدار دارد و آن هم منتوپلاستی یا جراحی زیبایی چانه است.
در زیبایی ‌شناسی چهره آقایان، داشتن چانه برجسته و چهار گوش یا به اصطلاح چانه قوی، از نشانه‌های زیبایی به شمار می رود. به همین دلیل اغلب آقایانی كه برای منتوپلاستی به جراحان مراجعه می ‌كنند، درخواست می ‌كنند كه چانه ‌شان به این صورت در بیاید.
جراحان، پروتزهای مختلفی را تهیه كرده‌اند و آن را در سایزهای مختلف به مراجعه كننده خود نشان می ‌دهند تا او چانه مورد نظرش را انتخاب كند. با این كار فرد می ‌تواند تا حدودی تصویر چانه خود را بعد از عمل جراحی حدس بزند.
اكثر پروتزهایی كه برای جراحی چانه به كار می ‌روند، سیلیكونی هستند.
نكته ‌ای كه در مورد تمام جراحی های زیبایی مشترك می باشد، این است كه اغلب درخواست ‌كنندگان این اعمال جراحی، از شكل ظاهری خود رضایت ندارند
و این مساله می ‌تواند ریشه‌ های روانی داشته باشد كه شاید بتوان بدون انجام جراحی و صرفا با مشاوره آن را برطرف كرد.

چگونگی جراحی چانه :

در جراحی زیبایی چانه بر خلاف جراحی زیبایی گونه كه می ‌توان آن را گاهی بدون ایمپلنت و فقط با روش های جراحی انجام داد، اغلب احتیاج به یك پروتز است.
در جراحی زیبایی چانه، بعد از انتخاب شكل و سایز مناسب ایمپلنت، جراح از طریق یك برش ظریف از زیر چانه، آن را روی استخوان فك و در زیر پوست و بافت عضلانی صورت قرار می ‌دهد. پروتزهای سیلیكونی كه معمولا به صورت نعل اسبی هستند به وسیله یك بخیه در وسط چانه و به استخوان محكم می ‌شوند تا بعد از انجام جراحی از جای خود تكان نخورند و فرم چانه تغییر نكند.
در بعضی روش ‌های جراحی، برش از داخل دهان و در طول لب پایینی انجام می ‌شود. در این روش با استفاده از بخیه ‌های قابل جذب، دیگر نیازی به مراجعه مجدد بعد از چند روز برای خارج كردن بخیه نیست.
بعد از انجام جراحی كه معمولا بین نیم تا یك ساعت و تحت بی‌ هوشی عمومی انجام می‌ شود، چانه بانداژ می ‌شود تا بیمار كمتر احساس ناراحتی كند و همچنین از میزان تورم و التهاب كاسته شود.
تنها مزیت منتوپلاستی نسبت به جراحی‌ های زیبایی دیگر این است كه احتمال برگشت ‌پذیری این جراحی بالاتر است و مدتی بعد از این جراحی افراد می ‌توانند با انجام یك جراحی دیگر پروتز را به راحتی خارج كنند.
اگر چه ممكن است در این جراحی مجدد، آثار زخم و التهاب باعث شوند تا چانه فرد دقیقا به صورت فرم قبلی خود در نیاید.
با این همه، نكته ‌ای كه در مورد تمام جراحی های زیبایی مشترك می باشد، این است كه اغلب درخواست ‌كنندگان این اعمال جراحی، از شكل ظاهری خود رضایت ندارند و این مساله می ‌تواند ریشه‌ های روانی داشته باشد كه شاید بتوان بدون انجام جراحی و صرفا با مشاوره آن را برطرف كرد.

عوارض جراحی چانه :

منتوپلاستی با این كه جراحی ساده و بی‌ عارضه ‌ای به نظر می ‌رسد، اما در هر حال خطرات خاص جراحی‌ های زیبایی را دارد. بی‌ هوشی، عفونت‌ های بعد از عمل، قرار گرفتن نامناسب پروتز، التهاب شدید در محل عمل و از همه مهم ‌تر، نارضایتی احتمالی بیمار از فرم جدید چانه ‌اش جزو این عوارض هستند.
به غیر از این ها ممكن است تا چند روز، بیمار در محل جراحی احساس درد و ناراحتی كند و همچنین تا مدتی برای لبخند زدن و حتی حرف زدن مشكل داشته باشد. این مشكل در صورت استفاده از پروتزهای بزرگ و نامتناسب با اجزای صورت بیشتر به وجود می ‌آید. بعد از انجام منتوپلاستی فرد باید تا مدت‌ ها فعالیتش را محدود كرده و از تكان‌ های شدید سر و صورت پرهیز كند.
رعایت موارد خاص در موقع غذا خوردن و همچنین رعایت بهداشت دهان و دندان از شرایط لازم برای جراحی چانه است.
 
 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره