وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بهترین وقت برای بچه‌دارشدن

بهترین وقت برای بچه‌دارشدن
اگر زوجین با هم بر سر مساله بچه‌دار شدن تفاهم داشته باشند، قاعدتا باید حداكثر یك سال پس از ازدواج، اولین بارداری صورت بگیرد….
 در این میان، به زوج‌هایی كه در سنین بالا – 35 تا40 سالگی – ازدواج می‌كنند توصیه می‌شود هرچه زودتر اقدام به بارداری كنند؛

چون بعد از سن 35 سالگی شانس بارداری كاهش می‌یابد. برخی از زوج‌ها به دلیل اینكه در ظاهر مشكلی ندارند، تصور می‌كنند كه دچار نازایی نمی‌شوند. اگرچه احتمال نازایی در افرادی كه مبتلا به تخمدان پلی‌كیستیك هستند، سابقه عمل جراحی دارند یا به بیماری‌های دیگری مبتلا هستند باعث اختلال تخمك‌گذاری می‌شود و همچنین در افرادی كه پیشگیری طولانی‌مدت داشته‌اند، بیشتر است.

اما فقدان این موارد، تضمینی بر این مساله نیست كه زوجی برای مدت زمانی طولانی، از بارداری پیشگیری كند. به طور كلی، اگر مدت زمان پیشگیری (چه به روش طبیعی و چه روش‌های مختلف دیگر) طولانی باشد، احتمال نازایی به وجود می‌آید؛

چون شما و همسرتان از هنگام ازدواج به دلیل عدم تمایل به بارداری بررسی نشده‌اید و از نازایی خود غافل می‌مانید. از سوی دیگر در این میان باور غلطی وجود دارد كه استفاده از قرص ضدبارداری باعث نازایی می‌شود. چنین باوری درست نیست.

تا زمانی كه فرد قرص می‌خورد تخمك‌گذاری‌اش متوقف شده و بعد از قطع قرص، مجددا تخمك‌گذاری شروع می‌شود. لازم به ذكر است یكی از عواملی كه در پیشگیری‌های طولانی‌مدت باعث نازایی می‌شود، عفونت مكرر و چسبندگی لوله‌های رحمی است.

بنابراین به طور كلی، پیشگیری طولانی‌مدت به زوج‌ها توصیه نمی‌شود و زوج‌ها حداكثر یك تا 2 سال بعد از ازدواج باید اولین بارداری را تجربه كنند. ما به هیچ‌عنوان به زوجین توصیه نمی‌كنیم که بارداری خود را تا 10 سال به تعویق بیندازند اما اگر زوجی پس از این مدت زمان تمایل به بارداری داشت، حتما باید قبل از بارداری تحت مشاوره قرار بگیرد، البته به همه زوج‌ها، مشاوره قبل از بارداری توصیه می‌شود.