وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ثروتمندترین مردان جهان دیجیتال

ثروتمندترین مردان جهان دیجیتال
این روزها ما در واقع دو آمریکا داریم یا شاید حتی آمریکا را به دو صورت می‌بینیم؛ یکی آمریکایی با مردم بیکار و در جست‌وجوی کار که در آن نرخ بیکاری هر روز افزایش پیدا می‌کند و در مقابل نفوذ فقر و تنگدستی هم بیشتر و بیشتر می‌شود. از طرف دیگر این روزها شاهد آمریکایی دیگر هستیم با شرکت‌های تکنولوژی بزرگ و با فروش چشمگیر، سرمایه‌های رو به رشد و البته فرصت‌هایی که انگار پایانی ندارند.
 
با این اوصاف چندان هم بعید به نظر نمی‌رسد که بزرگان عرصه تکنولوژی آمریکا جایگاهی ویژه در فهرست ثروتمندترین افراد دنیا برای خودشان دست و پا کرده باشند. شاید باور نکنید اما دارایی‌های 10 ثروتمند عرصه تکنولوژی آمریکا تا پایان سال 2010 افزایشی برابر 6/13 میلیارد دلار نسبت به سال میلادی گذشته خواهد داشت. بسیاری از این ثروتمندان حالا دیگر آنقدر مشهور شده‌اند که در میان اغلب مردم دنیا شناخته می‌شوند.

شاید بیل گیتس نمونه خوبی باشد که این روزها دیگر به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته می‌شود. دارایی‌های خالص گیتس تا پایان سال 2010 به 54 میلیارد دلار می‌رسد که این رقم در مقایسه با سال 2009 تا 4 میلیارد دلار رشد پیدا کرده است. شرکت Microsoft که غول نرم‌افزاری دنیا است، چنان فروش خوبی دارد که از تصور اغلب ما خارج است.

 
سیستم عامل Windows 7 این شرکت که در سال گذشته معرفی شد، فروش هفت نسخه‌ای در هر ثانیه را تجربه کرد تا به این ترتیب قیمت سهام این شرکت را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. این اتفاقی است که مشابه آن برای اغلب شرکت‌های بزرگ این عرصه می‌افتد تا مدیران این شرکت‌ها را به ثروت‌های میلیارد دلاری برساند. به این ترتیب مجله معتبر فوربس به تازگی فهرستی از ثروتمندترین افراد عرصه تکنولوژی را اعلام و منتشر کرده است که در آن اغلب نام‌ها آشنا به نظر می‌رسند. این ثروتمندان به ترتیب عبارتند از:

1- بیل گیتس موسس شرکت Microsoft
دارایی‌های خالص بیل گیتس برابر 54 میلیارد دلار است که نسبت به سال 2009 رشد 4 میلیارد دلاری داشته است. قیمت سهام او در شرکت Microsoft در حال حاضر برابر 16 میلیارد دلار است؛ در حالی که نرخ سهام این شرکت در سال گذشته تقریبا ثابت و بدون تغییر بوده است و تنها با ورود سیستم عامل Windows 7 کمی رشد کرد. با این همه، اما گیتس این روزها تمام وقت خودش را صرف فعالیت‌های بشردوستانه در بنیاد بیل و ملیندا می‌کند و دیگر وقت چندانی را در شرکتی که او را به چنین ثروت هنگفتی رسانده است، نمی‌گذارند.

2- لری الیسون مدیر عامل و یکی از موسسان شرکت Oracle
یکی از روسای شرکت بزرگ Oracle که دارایی‌های خالص آن به 27 میلیارد دلار می‌رسد. این شرکت نرم‌افزاری هم یکی از پردرآمدترین شرکت‌های تکنولوژی است که قیمت سهام آن با رشد 23 درصدی از سال گذشته به 49/27 دلار برای هر سهم در امسال رسیده است. از طرف دیگر فصل تابستان برای این شرکت علاوه بر درآمد چشمگیری که به همراه داشت، با اخبار مربوط به در اختیار گرفتن «مارک هوارد» مدیر عامل اسبق شرکت HP به عنوان یکی از روسای Oracle حسابی در دنیای تکنولوژی جنجال آفرین شد.

 
همین موضوع قیمت سهام این شرکت را افزایش داد. با این اوصاف حالا کارشناسان و تحلیلگران بازار پیش‌بینی فصل جدیدی از فعالیت‌های این شرکت را کرده‌اند؛ فصلی که با مدیریت مارک هوارد می‌تواند سود و درآمد شرکت و از طرف دیگر دارایی‌های الیسون را هم افزایش دهد.

3- سرگی‌برین یکی از موسسان Google
میزان دارایی‌های خالص او برابر 15 میلیارد دلار است، در حالی که این میزان نسبت به سال 2009 کاهش 300 میلیون دلاری داشته است. به عقیده بعضی از کارشناسان، این اتفاق به دنبال از دست رفتن بخشی از سهم بازار Google در بازار جست‌وجوی اینترنتی و حضور موتور جست‌وجوی Bing شرکت Microsoft روی داده است. این در حالی است که این روزها بازار سیستم عامل آندرویید این شرکت به خاطر تمایل شرکت‌های تولید کننده موبایل‌های هوشمند به استفاده از این سیستم عامل حسابی رونق گرفته است.

4- لری پیج یکی از موسسان Google
او هم مانند همکارش ثروتی با میزان خالص 15 میلیارد دلار دارد. او هم درست مانند سرگی برین شاهد کاهش 300 میلیون دلاری دارایی‌هایش بوده است. درآمد او از منبع شرکت Google تنها یک دلار در هر سال است، اما او سهامدار شرکت‌های دیگری مانند Tesla Motors هم هست.

5- مایکل دل مدیر عامل و رئیس شرکت Dell
حجم ثروت خالص او برابر 14 میلیارد دلار است. با وجود آنکه شرکت Dell هنوز درگیر تاثیرات بحران مالی سال گذشته است، اما همچنان بیشترین حجم سرمایه این شرکت از سرمایه‌گذاری‌های MSD Capital تامین می‌شود. با این حال، اما 80 درصد از سهام این شرکت متعلق به مایکل دل است. ثروت خالص او نسبت به سال 2009 تا 500 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است و بسیاری از کارشناسان معتقدند این اتفاق به دنبال کاهش 29 درصدی سهام این شرکت در سال گذشته میلادی افتاده است.

6- استیو بالمر مدیر عامل شرکت Microsoft
حجم دارایی‌های خالص او برابر 1/13 میلیارد دلار است. او این روزها به عنوان یک مدیر عامل پر انرژی و فعال در عرصه تکنولوژی شناخته می‌شود و بسیاری از کارشناسان موفقیت سیستم عامل جدید این شرکت را به خاطر حضور بالمر در Microsoft می‌دانند. با این همه اما حجم ثروت خالص بالمر نسبت به سال 2009 تا 200 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

7- پل آلن یکی از موسسان شرکت Microsoft
در حال حاضر حجم دارایی‌های خالص او برابر 7/12 میلیارد دلار است. پل آلن در سال 1983 از شرکت Microsoft بازنشسته شد. با این حال اما شرکت سهامی او با نام Vulcan در زمینه تکنولوژی مانند سفرهای فضایی و هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند. اخیرا هم شرکت Interval Research او بسیاری از شرکت‌های بزرگ دره تکنولوژی را به خاطر تخلف از قوانین حق انحصاری تولید متهم کرد. ثروت خالص آلن نسبت به سال 2009 رشدی برابر 2/1 میلیارد دلار داشته است.

8- جف بزوس مدیر عامل شرکت Amazon
دارایی‌های خالص او برابر 6/12 میلیارد دلار است. قیمت سهام شرکت او در سال 2010 افزایش 30 درصدی داشته است که این اتفاق باعث افزایش دارایی‌های خاص بزوس تا 8/3 میلیارد دلار بیشتر شده است. او همچنان 90 درصد از ثروتش را از سهام شرکت Amazon به‌دست می‌آورد. او از ابتدای سال 2010 موفق شده است تا 400 میلیون دلار از سهام شرکتش را به فروش برساند.

9- مارک زوکربرگ موسس شبکه اجتماعی Facebook
او تمام دارایی‌هایش را از منبع شبکه اجتماعی پرطرفدارش به‌دست آورده است تا جایی که حالا حجم ثروت او به 9/6 میلیارد دلار می‌رسد. کارشناسان اعلام کرده‌اند که ارزش شبکه اجتماعی او نسبت به سال گذشته میلادی تا سه برابر بیشتر شده است. این شرکت هنوز کاملا خصوصی است، با درآمدی که انتظار می‌رود تا پایان سال 2010 به 2 میلیارد دلار برای یک سال برسد. سرمایه‌گذاری‌های خصوصی انجام شده در این شرکت برابر 23 میلیارد دلار است.

10- استیو جابز مدیر عامل شرکت Apple
مدیر عامل سیب پر طرفدار دنیای تکنولوژی، ثروتی برابر 1/6 میلیارد دلار دارد که انتظار می‌رود این ثروت در سال‌های آینده رشد زیادی داشته باشد. دلیل این پیش بینی هم به معرفی و عرضه محصولات جنجالی و پر طرفدار این شرکت مانند iPad و iPhone مربوط می‌شود که بیشترین میزان درآمد و سود این شرکت را به خودشان اختصاص داده‌اند.

 
در حال حاضر شرکت Apple ارزشمندترین شرکت در تمام آمریکا به حساب می‌آید و همین موضوع برای تضمین افزایش ثروت مدیر عاملش کافی به نظر می‌رسد. با تمام اینها، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که بیشترین حجم ثروت جابز از سهام آن در شرکت Disney به‌دست آمده است. ارزش سهام او در این شرکت در حال حاضر برابر 4/4 میلیارد دلار است و ثروت خالص او نسبت به سال 2009 رشد یک میلیارد دلاری داشته است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره