وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جراحی زیباییی بینی چیست؟

رینوپلاستی(جراحی زیبایی بینی) یکی از شایع ترین اعمال جراحی پلاستیک می باشد.رینو پلاستی می تواند باعث کوچک یا بزرگ شدن بینی شده‚شکل نوک بینی و پهنای بینی را تغییر داده ‚ سوراخهای بینی را جمع تر و زاویه بین لب فوقانی و بینی شما را تغییر دهد.



بهترین شخص برای جراحی زیبایی بینی :

ممکن است یک آسیب یا ضایعه مادر زادی را اصلاح و اشکالات تنفسی را کمتر نماید.اگر شما دوست دارید جراحی بینی نمایید ‚ این سایت اساس تکنیک جراحی و نتایج حاصل از آن را برایتان توضیح خواهد داد.نمی توتند به تمام سوالات شما پاسخ دهد زیرا تعدادی از آنها به مسایل فردی بیمار و خود جراح بستگی دارد. لطفا چیزهایی را که نمی توانید درک نمایید را با بخش مشاوره سایت در میان بگذارید.

رینو پلاستی می تواند باعث افزایش زیبایی و اعتماد به نفس شما شده ولی به این صورت نیست که کاملا ایده آل شما بوده و یا دیگران تغییرات زیادی را در شما  احساس نمایند.

جراحی زیباییی بینی چیست؟

قبل از اینکه عمل جراحی زیبایی نمایید بهتر است به طور دقیق در مورد انتظارات و توقعات خود فکر نموده و آن را با جراح خود در میان بگذارید.
بهترین افراد برای جراحی بینی کسانی هستند که دوست دارند ظاهر زیباتری پیدا نمایند نه اینکه در آرزوی بدست آوردن ظاهری باشند که خود تجسم کرده اند.اگر از نظر جسمی سالم و از نظر روحی ثابت قدم و در انتظارات خود منطقی هستید کاندیدای خوبی برای جراحی زیبایی هستید.
سن نیز باید مورد توجه قرار گیرد. خیلی از جراحان تا زمان نوجوانی عمل جراحی زیبایی بینی را انجام نداده و منتظر می مانند تا دختران رشد کافی پیدا نمایند (14 تا 15 سالگی) و برای پسر ها سنهای بالاتر را ترجیح می دهند.
توضیح بر اینکه در ایران اکثر جراحان سنین بالاتر را برای جراحی زیبایی بینی توصیه می کنند (17‚18سالگی). در ضمن افراد نوجوان احساسی برخورد نموده و جراحی بینی فقط خواست خودشان بوده و والدین آنها اغلب راضی به عمل نیستند.

تمام جراحی ها  با کمی ریسک و عدم موفقیت همراه میباشد :

اگر عمل جراحی توسط یک جراح با تجربه صورت گیرد عوارض آن معمولا کمتر و از وسعت اندکی برخوردار است……..به هر حال در هر زمان احتمال عوارض بوده که شامل ‚ عفونت‚ خونریزی بینی و مسایل بیهوشی می باشد. اگر قبل از عمل و بعد از آن توصیه های جراح خود را دقیقا به کار ببرید عوارض کمتر خواهد شد.
بعد از جراحی ممکن است عروق کوچک خونی به صورت نقاط قرمز رنگ در سطح پوست بینی ظاهر شده که معمولا شدید نبوده ولی ممکن است دایمی شوند.اگر عمل جراحی از داخل بینی صورت گیرد معمولا جای عمل جراحی (اسکار) که قابل رویت باشد بر جا نمی ماند ولی در روش جراحی باز (OPEN) یا در برشهایی که برای کوچک کردن سوراخ های بینی داده می شود معمولا جای کوچکی که به سختی در قاعده بینی دیده می شود بر جا می گذارد.


جراحی زیباییی بینی چیست؟

در حدود ده درصد افراد ممکن است به عمل جراحی مجدد (ثانویه) برای اصلاح ناهنجاری های کوچک نیاز پیدا کنند. دقیقا نمی توان حدس زد که برای کدام بیمار این اتفاق می افتد . حتی جراحان بسیار ماهر نیز از این امر مستثنی نیستند.اعمال جراحی مجدد معمولا محدود و کوچک هستند.

ارتباط نزدیک و خوب بین شما و پزشکتان ضروری است. در اولین مشاوره جراح از شما سوال می کند که دوست دارید بینی شما به چه فرمی در آید و ساختمان بینی و صورت شمارا ارزیابی نموده و به شما می گوید که آیا به خواسته هایتان خواهید رسید یا نه .
او به شما در مورد فاکتورهایی که در روش جراحی و نتایج آن موثر است توضیح خواهد داد .این فاکتورها شامل ساختمان استخوان بینی و غضروف ‚ شکل صورت‚ ضخامت پوست‚سن و انتظارات شما می باشد.
جراح در مورد تکنیک و روش بیهوشی توضیح داده و شما باید با توجه به ریسک و هزینه ای که می پردازید تصمیم به عمل جراحی بگیرید.
(توجه : در اعمال جراحی خاص هیچگونه تضمین و اطمینانی نمی توان داد مثلا برای مساله تنفسی همراه با اصلاح شکل بینی معمولا یکی از دو قسمت کمتر اصلاح خواهد شد.)
اگر قبلا عمل جراحی یا آسیبی روی بینی داشتید باید با پزشک در میان بگذارید حتی اگر سالها از آن گذشته باشد اگر حساسیت و یا اشکالات تنفسی دارید با جراح خود در میان بگذارید . مصرف هر گونه دارو ‚ ویتامین و سیگار را اطلاع دهید.
هیچوقت از مطرح کردن سوالی که در ذهن شماست با پزشکتان دریغ نکنید . مخصوصا اگر این سوال در مورد انتظار شما و نتایج بعد از عمل می باشد.


جراحی زیباییی بینی چیست؟

آماده شدن برای جراحی :

پزشک اطلاعات اختصاصی را برای چگونه آماده شدن در جراحی بینی در اختیارتان می گذارد که شامل راهنمایی هایی برای خوردن و نوشیدن ‚ سیگار کشیدن‚ مصرف و یا عدم مصرف داروها و ویتامینهای اساسی و شستن صورت می باشد.دقت در انجام این کارها جراحی شما را در مسیر بهتری قرار می دهد.


در چه محلی جراحی را انجام دهید :

جراحی بینی می تواند در مطب و یا در کلینیکهای کوچک جراحی (سرپایی) یا در بیمارستان به آسانی صورت گیرد.معمولا برای راحتی و ارزانی کار به صورت سرپایی  صورت می گیرد.

نوع بیهوشی :

می توان این عمل را با بیهوشی عمومی یا به صورت موضعی بستگی به وسعت عمل یا آنچه که شما یا جراحتان ترجیح می دهد انجام داد. در مواقع بی حسی موضعی به بیمار آرام – بخش تزریق شده ‚ بینی و اطراف آن کاملا بی حس می گردد. در طول عمل شما بیدار بوده ولی معمولا آرام و به درد غیر حساس هستید. اما در بی هوشی شما در سراسر عمل در خواب هستید.


جراحی زیباییی بینی چیست؟

عمل جراحی بینی در مدت یک تا  دو ساعت و در عملهای پیچیده در زمان طولانی تری انجام می گیرد.
در طول جراحی ‚ پوست بینی به طرز کامل از استخوان و غضروف زیر آن آزاد می گردد. پس از انجام ترمیمهای لازم مجددا پوست بر روی بینی قرار می گیرد. بسیاری از جراحان رینو پلاستی را از داخل بینی انجام می دهند (روش بسته) و تعدادی روش باز(OPEN) را .بخصوص در بینی های مشکل ترجیح می دهند که برش کوچکی در عرض تیغه بین دو سوراخ بینی از روی پوست  بدهند.
پس از  اتمام عمل ‚آتل بندی برای نگه داری شکل جدید بینی استفاده می شود . استفاده از آتل های مخصوص و گچ نیز متداول است.

بعد از جراحی :

بعد از عمل جراحی بخصوص در 24 ساعت اول صورت شما متورم بوده و یک سردرد مبهم را احساس می کنید . با تجویز مسکن توسط پزشکتان معمولا این ناراحتیها بر طرف می شود.
در موقع استراحت در چند روز اول باید سرتان نسبت به تنه بالا تر قرار گیرد.
تورم و کبودی اطراف چشم در روز اول زیادتر شده و در روزهای دوم و گاهی سوم به حداکثر می رسد.استفاده از کمپرس سرد تورم را کم کرده و احساس بهتری را برای شما فراهم می کند به هر حال نسبت به ظاهرتان از حال و روز بهتری برخوردار هستید. اکثر تورم و کبودی در مدت دو هفته یا بیشتر برطرف می شود . (بعضی از تورم های کوچک ممکن است برای چندین ماه باقی بمانند که زیاد قابل توجه نیست.)
خونریزی نقطه ای و ناچیزی در چند روز اول بعد از عمل به طور شایع وجود داشته و گاهی برای چند هفته شما احساس ناراحتی خفیفی خواهید کرد. ممکن است جراح از شما بخواهد که در هفته های اول که زخم در حال ترمیم است از فین کردن پرهیز نمایید. تامپون داخل بینی در عرض چند روز خارج گردیده و ناراحتی شما کمتر خواهد شد . در عرض یک یا دو هفته تمام پانسمان ها ‚ آتل و بقیه خارج می گردند.

بازگشت به حالت طبیعی :

اغلب بیماران در عرض دو روز سر پا شده و در مدت یک هفته می توانند به سر کار یا مدرسه برگردند….(هر چند برای شکل گیری فرم جدید بینی هفته ها وقت لازم است.)


جراحی زیباییی بینی چیست؟

جراح ممکن است پس از برداشتن آتل از بینی راهنمایی های خاصی برای برگشت تدریجی به فعالیتهای طبیعی برایتان انجام دهد.که ممکن است شامل این چیزها باشد : پرهیز از فعالیت های شدید مثل پریدن ‚ شنا کردن‚ خم شدن ‚ ارتباط جنسی و هر گونه فعالیتی که فشار خونتان را برای مدت دو تا سه هفته اول پس از جراحی بالا ببرد.  پرهیز از فین کردن و مالیدن بینی و نور خورشید برای هشت هفته و باید در هنگام حمام کردن و شستن صورت و مو و یا آرایش کردن با احتیاط و ملایمت رفتار نمایید.
از لنزهای چشمی بعد از عمل می توان استفاده کرد. ولی استفاده از عینک داستان دیگری دارد وقتی که آتل برداشته شد استفاده از چسب بر روی پیشانی یا چانه برای نگه داری عینک به مدت 6 تا 7 هفته تا زمانی که بینی کاملا بهبود یابد توصیه می شود.
در ماههای اول باید جراح شما را ویزیت و روند بهبودی را دنبال نماید . اگر شما علایم غیر معمولی در بین ویزیتها یا سوال خاصی در مورد کارهایی که باید یا نباید انجام دهید ‚ داشتید از پزشکتان دریغ نکنید.


ظاهر جدید شما :

در روزهای ابتدایی جراحی که صورتتان متورم و کبود است بهتر است از فکر زیباتر به نظر آمدن بیرون بیایید. در حقیقت تعدادی از بیماران بعد از جراحی پلاستیک افسرده شده که کاملا طبیعی و غیر قابل اجتناب است.
مطمئن باشید که این مراحل گذرا می باشد . روز به روز بینی شما بهتر به نظر آمده و از نظر روحی نیز شاداب تر خواهید شد.در عرض یک تا دو هفته آثار جراحی از چهره تان محو خواهد شد.با این وجود روند بهبودی کند و تدریجی می باشد.مقداری تورم موضعی بخصوص در نوک بینی برای چند ماه باقی می ماند. نتیجه نهایی عمل جراحی زیبایی بینی ممکن است تا یک سال بیشتر مشخص نشود.
ممکن است شما در میانه کار با واکنشهای غیر منتظره اقوام و دوستان مواجه گردید. به شما می گویند که بینی شما چندان فرقی نکرده است  یا اگر تغییراتی داشتید آنها مساله را به نحو بدتری بیان نمایند. در این صورت تلاش کنید آنچه را که قبل از جراحی در مد نظر داشتید در ذهن و روحتان حفظ نموده و از مسائل حاشیه ای پرهیز نمائید. وقتی که شما اهدافتان را منطقی کنید در نهایت جراحی تان موفقیت آمیز خواهد بود…