وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نگین دندان tooth jewel

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-parent:””; font-size:10.0pt; font-family:”Times New Roman”}

همیشه ظاهر مرتب، زیبا و دلنشین یک فرد باعث افزایش اعتماد بنفس، غرور و جذابیت وی میشود. این احساس برای زیبا بودن از دیرباز با انسان همراه بوده و در طول گذشت زمان این تنها روشهای زیبا شدن بود که ممکن بود دچار تغییر و تحول شوند.

 استفاده از رنگها و الیاف طبیعی، پوست حیوانات یا پر پرندگان، سنگها و فلزات رنگین (قیمتی یا غیر قیمتی) و … از ابزارهای آراستن ظاهر فرد بوده و هست. به مرور زمان و همگام با پیشرفت تکنولوژی و طرح ایده های نو برای زیبا شدن، زیوآلات گوناگونی تولید و در اختیار مردم قرار میگرفت، زیورآلاتی که بعضا اثراتی مخرب و زیان بار برای فرد داشته و ممکن است فرد را با مشکلاتی مواجه کند. تاتوهای پوستی، لنزهای غیر استاندارد رنگی چشم یا پیرسینگ های غیر مطمئن زبان، لبها، ابرو و … و یا حتی لوازم و مواد تائید نشده و کم کیفیت معمول آرایشی مثال هایی از این گفته میباشند.

البته تا این قسمت زیاد ربطی به دندانپزشکی نداشت ولی یکی از این وسائل آرایشی به اسم نگین دندان هست که در چند سال اخیر در کشور ما کم کم داره جا بازمیکنه. نگین های معتبری که اگر طبق اصول انتخاب و نصب شده باشند و از روی آگاهی از آنها استفاده شود و نگهداری از آن بدرستی انجام شود، میتواند صورتی زیبا همراه با لبخندی درخشان را به شما هدیه کنند!

نگین دندان tooth jewel

 به عنوان یک مقدمه مختصر، همانطور که اشاره شد با پیشرفت روزافزون تكنولوژى در زمینه آلات و ابزار زیبایى، همه روزه شاهد عرضه انواعی از این نوع وسایل هستیم كه علی الخصوص در میان قشر خانمها و دختران جوان متقاضى زیادى دارد. ما براى زیباتر كردن ظاهر و چهره خود از روش هاى گوناگونى استفاده مى كنیم.

 البته گاه برای زیباتر شدن هزینه هاى هنگفتى را متحمل مى شویم و چه بسا پس از مدتی مصرف، گرفتار عوارض جانبی این زیورآلات شویم. مثل کفش های زیبا و پاشنه بلند تنگی که شما میپوشید و به مهمونی میرید، کلی راه میرید باهاشون (یا میرقصید!) و آخر شب که میشه احساس میکنید دیگه اصلا قابل تحمل نیست واستون و درشون میارید و بعد یه تاول بزرگ رو پشت پاهاتون میبینید… لنز رنگی که با لباس و آرایشتون ست کردین، رنگ یا ژلی که به موهاتون زدین، تاتو و خال کوبیهایی که کردین، مژه یا ناخن مصنوعی و … نمونه های دیگر ریبا شدن همراه با عوارض جانبی هستن! از جمله موارد نادر در ایران به حلقه ها و پین های مخصوص سوراخ کردن نرمه و لاله گوش، پره های بینی، ابروها، زبان، لبها و … (piercing) میتونیم اشاره کنیم.

نگین دندان tooth jewel

 

 البته همین جا لازمه که ذکر کنم اگر هر کدوم از موارد بالا (و یا هر چیز دیگه) رو

1. از سازنده مطمئن و تائید شده تهیه کنید

2. فرد کارگزارنده یا خود شما برای کارگزاری و استفاده از اون مهارت و آموزش کافی رو اشته باشید.

3. اون رو طبق اصول خاص خودش مصرف کنید

4. به توصیه های گفته شده عمل کنید، عوارض جانبی رو میتونید بسیار کم کنید و یا به صفر برسونید.

یكى از این وسایل زیبایى که در چند دهه اخیر رونق زیادی پیدا کرده و در گشور ما هم کم کم داره جا باز میکنه، استفاده از نگین است. نگینهایی که روى پوست صورت، ناخن، دندان و حتی چشم کاشته میشوند. این نگین ها به شكل ها و جنس هاى مختلفی موجود بوده ولی عمدتا جنس آنها برلیان، كریستال و طلا است. البته نگین ها نیز همانند تمامی زیورآلات، با قیمت ها و هزینه های مختلفی و از نظر کیفی در محدوده وسیعی قابل تهیه هستند.

 نگین هایى كه روى دندان قرار مى گیرند جلاى خاصى را به دندان ها، لبخد فرد و چهره وی میدهند. نگین های دندانی عمدتا به صورت ثابت بوده و با یكسرى از مواد موجود در دندانپزشكى و توسط تکنیک خاصی روى دندان ثابت مى شوند به نحوی که در صورت مهارت دندانپزشک به بافت دندان آسیبى نمى رسد. البته فراموش نشود که این زیبایی و درخشندگی در حالى است كه استفاده طولانی مدت از این نگین ها توصیه نشده و ممکن است به مرور زمان باعث تخریب میناى دندان شده و یا محلی مناسب برای گیر مواد غذایی و جرم شوند و طبیعتا باعث تغییر رنگ و یا پوسیدگی دندان شود (همانند براکت های اورتودنسی). پس شرط اول این است که فرد کاندید برای کاشت نگین دندان، بهداشت دهانی خود را بدرستی رعایت کند.

نگین هاى با جنس كریستال نسبت به نوع برلیان از دوام بیشترى برخوردارند، این در حالی است که نوع کریستالی درخشندگی بیشتری به دندان میدهد. نگین هایی که دندانپزشک در مطب برای شما کارمیگزارد، ممکن است بعدا براحتى از دندان جدا نشده و شما لازم باشد برای جدا کردن آن مجددا به دندانپزشك مراجعه نمائید. قاعدتا این نگین ها نباید با مسواك زدن از بین رونفته و یا کنده شوند، منتها در صورتى كه غذاهاى سفت جویده شود و یا مرتبا با وسیله ای نوک تیز به آن ضربه بخورد ممکن است كنده شده و از بین بروند.

 جنس نگین ها بستگى به انتخاب و سلیقه افراد دارد، آنها در اشکال گوناگون به صورت كریستال هاى كوچك، رنگى و یا سفید در اختیار متقاضیان قرار مى گیرد.

 

عوارض جانبی و راهکارها:

 عوارض ناشى از استفاده این نوع نگین ها بخصوص زمانى كه دندانپزشك تخصص و مهارت كافى در این زمینه را نداشته باشد، افزایش بیشترى مى یابد. در صورتى كه جنس این نوع نگین ها مرغوب تر باشد و افراد به طور صحیح و درست از آنها نگهدارى نمایند، ممکن است تا سه سال باقى مانده و فرد و نگین آسیبى نبینند، ولى در غیر این صورت در مدت خیلى كوتاهى از بین مى روند.

 نگین هایى كه روى دندان نصب مى شوند، توسط چسب مخصوصی با روش خاصی به دندان چسبانده میشوند. نگین های دندان یا به صورت یكبار مصرف و یا به مدت زمان طولانى (چند بار مصرف) مورد استفاده قرار مى گیرند. این نوع نگین ها به دلیل داشتن ماده پلاتینى دوام بیشترى دارند. آنهایى كه یكبار مصرف هستند، بمدت ۶ ماه تا یك سال (بعضا 2 هفته) كارایى خواهند داشت و افراد مى توانند این نوع نگین ها را توسط یك وسیله نوك تیز از دندان جدا سازند، ولى نگین هایى كه به صورت دائمى روى دندان نصب مى شوند، فقط باید توسط دندانپزشك متبهر جدا شوند، زیرا در غیر این صورت به دندان ها آسیب جدى وارد مى شود.

 همانطور که اشاره شد، استفاده طولانی مدت از این نگین ها توصیه نشده و ممکن است به مرور زمان باعث تخریب میناى دندان شده و یا محلی مناسب برای گیر مواد غذایی و جرم باشند و طبیعتا باعث تغییر رنگ و یا پوسیدگی دندان شوند (همانند براکت های اورتودنسی). پس شرط اول این است که فرد کاندید برای کاشت نگین دندان، بهداشت دهانی خود را بدرستی رعایت کند.

 

 اگر شما جزء دوستانی هستید که تمایل به کاشت نگین روی دندان خود دارید، چند توصیه رو فراموش نکنید:

 1. نگین رو از شرکت سازنده مطمئن و تائید شده تهیه کنید، فراموش نکنید که کیفیت نگین در ظاهر زیبا، دوام و بهداشت تاثیر زیادی دارد.

2. دندانپزشک یا فرد کارگزارنده برای کاشت نگین باید علم و مهارت کافی رو داشته باشه، باز هم یادآوری میکنم که این عمل با تکنیک خاصی انجام میشود. 

3. به توصیه های دندانپزشک و کارخانه سازنده برای استفاده بهینه از نگین و طریقه مسواک زدن و رعایت بهداشت عمل کنید. 

4. اگر جزء افرادی هستید که دندانهای شما جرم زیادی دارند به هیچ وجه استفاده از این نگین ها قبل از جرم گیری و آموزش بهداشت برای شما مناسب نیست.

کاشت نگین داخل چشم :  
بطور خیلی خلاصه و مختصر توضیحاتی در مورد نوعی دیگر از نگین های کاشتنی رو با هم مطالعه میکنیم. جالب است بدانید که زیبا شدن از نظر بعضی در درخشندگی یک نگین که در روی کره چشم کاشته شده نیز میشود!

 
 نگین دندان tooth jewel
این نگین ها یك وسیله تزئینى، به اشكال قلب و ستاره و از جنس پلاتین هستند که در كشورهاى اروپایى مثل هلند ساخته مى شود. در كشور ایران هم تعدادى از این نوع نگین ها وارد شده است، ولى از آنها استقبال زیادى نشده. كاشت این نوع نگین ها در زیر خارجى ترین قسمت لایه چشم (ملتحمه) توسط جراح انجام میشود. عموما این عمل جراحى بمدت یك ربع به طول میکشد، به طور كلى قطر این نگین ها ۳‎/۵ میلى متر و بسیار نازك است كه روى كره چشم قرار مى گیرد و هر زمان كه افراد تمایل داشته باشند، مى توانند با عمل ساده تر نگین را از داخل چشم دربیاورند.
 
  نگین هایى كه بعد از عمل جراحى در داخل چشم گذاشته مى شوند، نیاز به مراقبت خاصى ندارند، ولى براى پیشگیرى از عفونت باید بمدت یك هفته بعد از عمل جراحى، از قطره آنتى بیوتیك چشمى استفاده شود تا چشم دچار عفونت نشود. جالب است که احتمال جابه جایى نگین وجود نداشته و به خاطر جنس خاص نگین، نگین چشمی با بافت چشم سازگار بوده و فقط در تعداد کمی از افراد ممکن است واکنش آلرژیک ایجاد شود.

 

البته فراموش نکنید که این در حالى است كه هیچ یك از عمل هاى جراحى بدون عارضه نیست و به دلیل اینكه چشم یك عضو حساس و ظریف است، ورود هرگونه جسم خارجى در چشم مى تواند احتمال ایجاد عفونت و عوارضى نظیر تارى دید، نابینایى، ریزش اشك از چشم و… را در آینده افزایش دهد!

 

پایگاه فرهنگی هنری ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره