وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خطرناک‌ترین و ایمن‌ترین دامنه‌های اینترنتی

خطرناک‌ترین و ایمن‌ترین دامنه‌های اینترنتی
شرکت امنیت انفورماتیکی “مک آفی” در گزارشی با معرفی ایمن ترین و پرخطرترین دامنه های اینترنتی نشان داد که دامنه اینترنتی com. خطرناکترین دامنه در دنیا است.

به گزارش مهر، “مک آفی” در چهارمین گزارش سالانه خود به بررسی امنیت در دامنه های اینترنتی پرداخت.

این شرکت امنیت انفورماتیکی در این گزارش نشان داد که com. پر ترافیک ترین دامنه وب در دنیا خطرناک ترین دامنه از نظر ایمنی است به طوری که ۵۶ درصد از تمام سایتهای خطرناک از این دامنه استفاده می کنند.

پ”مک آفی” با تحلیل بیش از ۲۷ میلیون وب سایت دریافت که خطرناکترین دامنه ملی، دامنه ویتنام VN. است در حالی که دامنه JP. ژاپن امن ترین دامنه دنیا است.

این گزارش همچنین نشان می دهد که ۲/۶ درصد از ۲۷ میلیون وب سایت برای امنیت کاربران ایجاد خطر می کنند. این در حالی است که ۸/۵ درصد از وب سایتها در سال ۲۰۰۹ در گروه سایتهای خطرناک قرار داشتند.

در این خصوص “پلا گریو” مدیر بخش تحقیقات امنیت وب لابراتوارهای مک آفی اظهار داشت: “سال گذشته دامنه VN. ویتنام دامنه نسبتا امنی بود درحالی که امسال رتبه سوم در دامنه های خطرناک را به دست آورده است. این نشان می دهد که جنایتکاران انفورماتیکی به مناطقی آسیب می رسانند که ثبت وب سایت در این مناطق ارزانتر و مناسب تر است و خطر کشف آنها در حداقل قرار دارد. به این ترتیب دامنه ای که در یکسال در گروه دامنه های امن بوده است سال بعد در رتبه سوم سایتهای خطرناک قرار می گیرد.”

دامنه ای که ایمن باشد از کد TLD (دامنه سطح بالا) استفاده می کند. این کد در پایان آدرس یک وب سایت می آید و نشان می دهد دامنه در کجا ثبت شده است. اکثر مردم در زمان جستجو به این پسوند توجهی نمی کنند و بر روی اولین نتیجه جستجو که جالب به نظر می رسد کلیک می کنند.

به این ترتیب یک وبگرد نفوذپذیر شده و به یک هدف آسان برای جنایتکاران انفورماتیکی تبدیل می شوند.

این گزارش تغییرات مربوط به دامنه های ملی را مورد بررسی قرار داده و نشان می دهد که دامنه VN. (ویتنام) از رتبه ۳۹ در سال ۲۰۰۹ به رتبه سوم در سال ۲۰۱۰ رسیده است. دامنه SG. (سنگاپور) امسال تا حد قابل توجهی ایمن شده است به طوریکه از رتبه دهم خطرناکترین دامنه ها در سال گذشته به رتبه ۸۱ امسال رسیده و یک رکورد ایمنی را در این گزارش به ثبت رسانده است.

براساس گزارش پی. سی. مگزین، همچنین نتایج بررسیهای “مک آفی” حاکی از آن است که پس از دامنه com. دامنه info. با ۷/۳۰ درصد وب سایتهای خطرناک در رتبه دوم، دامنه ویتنام با ۲۹/۴ درصد در رتبه سوم، دامنه cm. کامرون با ۲/۲۲ درصد در رتبه چهارم و دامنه am. ارمنستان با ۱/۱۲ درصد سایت خطرناک در رتبه پنجم قرار گرفته اند.

از سویی دیگر دامنه های travel. و edu. ایمن ترین دامنه های جهانی وjp. ژاپن، cat. کاتالانیا و gg. گروزنی همگی با یک درصد خطر، ایمن ترین دامنه های ملی معرفی شده اند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره