وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آقای اوباما ، تولد شما هم مبارک!

آقای اوباما ، تولد شما هم مبارک!
فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در سالگرد تولد محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران ( 6 آبان ماه )  ضمن نگارش  پیامی تبریک در صفحه توییتر خود ، از وی خواسته است تا هر چه زودتر زمینه آزادی دو شهروند آمریکایی از زندان را فراهم کند.

البته این پیام تبریک با واکنش هایی در داخل آمریکا روبرو شد و سارا پیلن فرماندار سابق آلاسکا و نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2012 ، از این اقدام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا انتقاد کرده است.

فارغ از خوب یا بد بودن این پیام ، ما هم در اقدامی متقابل پیشاپیش و 10 ماه زود تر پنجاهمین سال تولد آقای باراک حسین اوباما را به ایشان تبریک می گوییم( اوباما متولد 4 آگوست سال 1961 است = 13 مرداد 1340 ) و امیدواریم که رییس جمهوری آمریکا با از دست دادن 49 سال اول زندگی خود در پنجاهمین سال زندگی خود قادر به ایجاد " تغییر" باشد و روابط دو ملت ایران و آمریکا را " احیا " کند.

سخنگوی کاخ سفید ؛ البته در مقابل تبریک تولد احمدی نژاد از وی خواسته است که دو زندانی آمریکایی در ایران که به جرم عبور غیرقانونی از مرز دستگیر شده اند را آزاد کند.
از این رو ، ما هم در قبال تبریک تولد اوباما ، آن هم 10 ما زودتر (ما اولین کسی هستیم که 50 سالگی اوباما را به او تبریک گفته!) چند انتظار متقابل از ایشان داریم.

آقای اوباما ، تولدتان مبارک ! و در مقابل :

1- زحمت بکشید و زمینه آزادی شهروندان ایرانی در بند زندان های آمریکا را فراهم کنید.

2- تحریم های خودساخته را بردارید و اگر چنین نمی کنید ، لااقل تحریم های هواپیمایی ایران را بردارید تا مردم ایران بدون ترس و لرز سوار هواپیما شوند و آمار تلفات هوایی ایران کاهش یابد.

3-  نیروهای نظامی خود را از اطراف و اکناف سرزمین ما ایران خارج کنید و بگذارید مردم این منطقه بدون حضور نظامیان خارجی و بمب و موشک و هواپیماهای بدون سرنشین و… زندگی کنند.

4- این قدر اسلحه به این کشورهای دوروبر ما نفروشید و منطقه را تبدیل به انبار باروت نکنید.

5- ترتیبی اتخاد کنید که در فرودگاه های کشورتان از شهروندان ایرانی به عنوان مظنون تروریستی استقبال نشود و انگشت نگاری از اتباع ایرانی ملغی شود.

6- زمینه اخذ روادید مسافرت اتباع ایرانی به آمریکا را آسان تر کنید.

7- بگذارید کشورهای دیگر دنیا هر طور که دلشان می خواهد با ایران مراوده تجاری داشته باشند و این قدر چوب لای چرخ تجارت خارجی ایران نکنید . "والله به خدا" نتیجه این کارهای شما فقط پر تر شدن جیب عده ای دلال آشنا و دوستدار بازار سیاه و ایجادسختی و گرانی برای مردم ایران است… باز هم تولدتان مبارک!

8- در چرخ روابط  ایران با دیگر کشورهای دنیا چوب نگذارید و این قدر سعی نکنید تا در روابط ما با همسایگان دخالت کنید.

البته اگر می خواستیم این لیست را ادامه دهیم "مثنوی هفتاد من کاغذ" می شد ، اما همین قدرش هم تامین شود ما راضی هستیم ؛ به یک تبریک تولد می ارزد ؛ آن وقت حتماً باید آقای احمدی نژاد هم در برابر تبریکی که برای تولدش از آمریکا گرفته ، کاری کند که این دو  آمریکایی بخت برگشته هم بروند سر خانه و زندگی شان!