وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

لپ‌تاپ را روی پای خود قرار ندهید

لپ‌تاپ را روی پای خود قرار ندهید
بعضی‌ها عادت دارند وقتی با لپ‌تاپ کار می‌کنند آن را روی پای خود بگذارند. اگر شما هم جزو همین افراد باشید حتما می‌دانید که پس از مدتی حرارت پایین کامپیوتر به پوست شما می‌رسد و گرمای آن را احساس می‌کنید. اخیرا دانشمندان آمریکایی بیماری‌ای را معرفی کرده‌اند که به دلیل همین انتقال حرارت اتفاق می‌افتد. این بیماری «نشانگان پوست کبابی» نام گرفته است.

در این بیماری پس از اینکه پوست ران پا مدتی تقریبا طولانی در معرض حرارت قرار می‌گیرد خال‌هایی روی آن ظاهر می‌شود و ظاهری غیرطبیعی به پوست می‌دهد. به‌عنوان نمونه یکی از بیماران مبتلا به این نشانگان پسربچه 12ساله‌ای بود که عادت داشت روزانه چند ساعت با لپ‌تاپ بازی کامپیوتری انجام دهد.

 
پس از چند ماه پوست ران پای این پسر شکلی اسفنجی پیدا کرد. علاوه بر آن لکه‌های پوستی بی‌رنگی هم در ران چپ او به وجود آمد. مورد دیگر یک دانشجوی حقوق بود که او هم دچار خال‌های بی‌رنگ روی پوست ران شد. این دانشجو هر روز حدود 6 ساعت لپ‌تاپی را روی پاهایش می‌گذاشت و با آن کار می‌کرد. در 6 سال گذشته، 10 مورد ابتلا به این بیماری در مجله‌های پزشکی دنیا گزارش شده است.
دانشمندان معتقدند وقتی پوست بدن در معرض حرارت مزمن قرار بگیرد علاوه بر ایجاد این نشانگان احتمال بروز سرطان‌های پوستی هم وجود دارد. البته تاکنون ایجاد سرطان در اثر گذاشتن لپ‌تاپ روی پا گزارش نشده است. اما بروز چنین حادثه‌ای کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد چون التهاب مزمن ناشی از حرارت می‌تواند سرطان پوستی ایجاد کند.
 
دکتر سالکی، متخصص پوست در دانشگاه ویرجینیا می‌گوید: «وقتی پوست مبتلایان به نشانگان پوست کبابی زیر میکروسکوپ بررسی می‌شود همان تغییراتی قابل مشاهده است که در آسیب‌های پوستی ناشی از تابش طولانی اشعه‌های خورشیدی به وجود می‌آید.» «نشانگان پوست کبابی» قبل از رواج پیدا کردن استفاده از لپ‌تاپ هم وجود داشت.
 
این نشانگان در افرادی که شغل آنها ایجاب می‌کرد همیشه نزدیک به حرارت زیاد کار کنند، ایجاد می‌شد. به‌عنوان نمونه کارگران نانوایی یا شیشه‌گری. اما در حال حاضر این بیماری در قشر تحصیل‌کرده و به دلیل استفاده نادرست از لپ‌تاپ رو به افزایش است.