وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اعتراض زن های بوسنی به آنجلینا جولی

اعتراض زن های بوسنی به آنجلینا جولی
فیلم «آنجلینا جولی»، اولین فیلم سینمایی این بازیگر هالیوودی است كه قصد دارد در آن داستان عشق میان یك زن مسلمان بوسنیایی و یك صربستانی طی جنگ سال 1992 تا 1995 بوسنی و هرزگوین را روایت كند.
فارس: عده‌ای از زنان قربانی جنگ بوسنی و هرزگوین، ضمن اعتراض به ساخت فیلم جدید «آنجلینا جولی»، اعلام كردند كه اجازه ساخت این فیلم را نخواهند داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پی انتشار صدور دوباره مجوز ساخت فیلم جدید «آنجلینا جولی»، برخی از زنان قربانی جنگ بوسنی و هرزگوین، ضمن اعتراض به داستان این فیلم اعلام كردند كه اجازه ساخت این فیلم را نخواهند داد.

«باكرا هاسكیك»، یكی از این زنان در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: آنها نمی‌توانند از چیزی كه ما با تمام وجود درگیر آن بوده‌ایم، فیلم بسازند.

«هاسكیك»، یكی از قربانیان جنگ بوسنی است كه وزیر فرهنگ بوسنی را تحت فشار قرار داده تا مجوز ساخت فیلم «آنجلینا جولی» كه از ماه نوامبر كلید می‌خورد را لغو كند.

وزیر فرهنگ بوسنی، پیش از این مجوز ساخت این فیلم را لغو كرده بود ولی پس از این كه «جولی» یك نسخه از فیلمنامه را برای او فرستاد، او بار دیگر مجوز ساخت این فیلم را صادر كرد.

«هاسكیك» گفت: ما به آنجلینا اجازه نخواهیم تا به روش خود، ایجاد تعادل میان قاتل و مقتول، ما را به تصویر بكشد، ما اجازه نمی‌دهیم كه درد و رنج ما به صورت غیرحقیقی تصویر شود.

عده‌ای از مقامات «بوسنی» نیز در انتقاد از «هاسكیك» ابراز داشته‌اند كه یك نفر نمی‌تواند به نمایندگی از دیگر قربانیان این جنگ سخن بگوید.

«جولی» نیز برای حل این مشكل پیشنهاد ملاقات با این زنان را داده و عقیده دارد كه آنها در صورت خواندن فیلمنامه، دیگر با این پروژه مخالفت نخواهند كرد.

بنا براین گزارش، فیلم «آنجلینا جولی»، اولین فیلم سینمایی این بازیگر هالیوودی است كه قصد دارد در آن داستان عشق میان یك زن مسلمان بوسنیایی و یك صربستانی طی جنگ سال 1992 تا 1995 بوسنی و هرزگوین را روایت كند.