وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خبر وزیر کشور در مورد یارانه بلیت اتوبوس و مترو

خبر وزیر کشور در مورد یارانه بلیت اتوبوس و مترو
به گزارش سیماب به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مصطفی محمدنجار در حاشیه هجدهمین همایش سراسری معاونان امور عمرانی استانداری ها در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دردولت نهم و دهم 4 برابر دولت های گذشته یارانه به این بخش اختصاص یافته است افزود:
8 میلیارد تومان از 260 میلیارد تومان یارانه در نظر گرفته شده برای بلیت اتوبوس ها و مترو پرداخت می شود که 3 میلیارد تومان آن به شهر تهران و 5 میلیارد تومان نیز به سایر استانها اختصاص دارد.

وی گفت: برای اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها دو بسته حمایتی در بخش حمل و نقل و دهداری ها و شهرداری ها در نظر گرفته شده است.

وزیر کشور افزود: در بخش حمل و نقل با بودجه در نظر گرفته شده برای توسعه ناوگان اتوبوس ها و مینی بوس ها معاون عمرانی وزارت کشور از چند ماه قبل سفارش ساخت 3 هزار دستگاه اتوبوس و 600 دستگاه مینی بوس را به 8 شرکت تولید کننده داخلی داده است.

نجار گفت: در روزهای گذشته موفق شدیم 200 دستگاه از این اتوبوس ها را به ناوگان اتوبوسرانی تهران و 85 دستگاه را نیز به ناوگان سایر شهرها وارد کنیم.

وی افزود: همچنین تعداد دیگری از این اتوبوس ها و 750 دستگاه تاکسی ون آماده واگذاری است که نسبت به وسعت و نیاز هر استان اختصاص داده خواهد شد.

وزیر کشور گفت: در بخش حمل و نقل درون شهری اتحادیه های تاکسیرانی و اتوبوسرانی در سراسر کشور موظف هستند بر نرخ تاکسی ها و اتوبوس ها نظارت کنند و در بخش برون شهری نیز وزارت راه نظارت بر نرخ وسایل حمل و نقل را بر عهده دارد.

نجار افزود: با تنظیم بسته حمایتی برای شهرهای زیر 100 هزار نفر که درآمد کمی دارند خدماتی برای کنترل نرخ ها ارائه می شود تا شاهد افزایش قیمت ها نباشیم.