وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حاشیه ساز شدن پیشنهاد زوج اصفهانی مجلس

حاشیه ساز شدن پیشنهاد زوج اصفهانی مجلس
حسن کامران و نیره اخوان پیشنهاد مشترکی برای افزایش تخصیص بودجه به حوزه‎های علمیه در طول برنامه پنجم داشتند که حاشیه ساز شد.

به گزارش خبرآنلاین، جهانبخش محبی‎نیا عضو هیات رئیسه مجلس که می‎خواست پیشنهاد آنها را مطرح کند، گفت: «نماینده محترم اصفهان و همسر محترمشان پیشنهاد مشترکی داده‏اند که چون حاج خانوم اولی ترند، خانم اخوان آن را مطرح می‏کنند.»

لاریجانی هم به او تذکر داد که واژه «اولی» درست است و «اولی‎تر» نداریم.

اخوان، در آغاز تشریح پیشنهادش، از همسرش کامران برای اینکه وقتش را به او داده است، تشکر کرد و گفت که «ضمن سپاس از آقای دکتر……» این شیوه سخن گفتن وی با فریادهای احسنت نمایندگان همراه شد.

اما پیشنهاد این زوج اصفهانی با مخالفت‎های زیادی همراه شد و نهایتا هم با اخطار توکلی از دستور کار خارج شد.

احمد توکلی، پیشنهاد تخصیص حداقل یک درصد از بودجه سالیانه به توسعه حوزه‏های علمیه را مغایر با اصل 52 و 55 قانون اساسی خواند و افزود به این ترتیب این درخواست را حداکثر تا 100 درصد می‎توان افزایش داد که قابل طرح نیست، چون دامنه مشخصی ندارد.

نماینده تهران با بیان اینکه نمی‎توان ردیف‎های مشخص را از هم اکنون هزینه کرد، ادامه داد نمی‎توان اختیارات بلافصل به دولت بدهیم.

اختیار توکلی را لاریجانی وارد دانست و پس از اعلام رای نمایندگان، رئیس مجلس گفت: «بله! رای عجیب و غریبی هم آورد، پس این پیشنهاد قابل طرح نیست.»