وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

46 کشته در گروگان گیری القاعده در بغداد

46 کشته در گروگان گیری القاعده در بغداد
عملیات گروگان گیری در کلیسای "سیده النجات" بغداد با کمک نیروهای امنیتی عراق و پس از کشته شدن 46 نفر به پایان رسید.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های خارجی، شماری از افراد مسلح وابسته به شبکه تروریستی القاعده شب گذشته به منظور سرقت از بازار بورس بغداد در منطقه ا"لکراده" به این منطقه حمله کردند که پس از واکنش نیروهای امینتی عراق ناگزیر به فرار شدند.
افراد مسلح پس از ناکامی و هنگام فرار از دست نیروهای امنیتی عراق به کلیسای "سیده النجات" در نزدیکی بازار بورس بغداد یورش بردند. این افراد لباس های غیرنظامی بر تن داشتند و پس از پیاده شدن از خودروهای خود آنها را منفجر کردند.
افراد مسلح در این کلیسا که مراسم مذهبی برپا بود شماری از شهروندان عراقی حاضر در کلیسا را به گروگان گرفتند. گروگان گیرها خواستار آزادی تعدادی از تروریست های القاعده در برخی کشورهای عربی از جمله عراق و مصر شدند.
طبق آخرین گزارش ها نیروهای پلیس عراق با محاصره کلیسا با افراد مسلح درگیر شده و در نتیجه این درگیری 2 ساعته 39 نفر از گروگان ها و 7 تن از نیروهای پلیس کشته شدند.
همچنین 8 تن از مجموع 9 تروریست در این حمله به هلاکت رسیدند. در میان گروگان ها تعداد زیادی کشیش و راهبه وجود داشت.
کلیسای سیده النجات یکی از 5 کلیسای بزرگ بغداد و موصل به شمار می رود که در حملات زنجیره ای در آگوست 2004 مورد هدف تروریست ها قرار گرفت و بر اثر این حملات 12 نفر در آن کشته شدند.
القاعده در بیانیه ای مسئولیت حمله به این کلیسا را برعهده گرفت. در این بیانیه همچنین به کلیسای القبطیه در مصر 48 ساعت مهلت داده شده است که زندانیان القاعده در این کشور را آزاد کند.
حمله به این کلیسا با واکنش های مختلفی مواجه بوده است. واتیکان ضمن محکوم کردن این اقدام اعلام کرد که گروگان گیری در این کلیسا بیانگر اوضاع دشوار و نابسامان مسیحیان در خاورمیانه به ویژه عراق است.
وزارت امور خارجه ایتالیا نیز گروگان گیری در کلیسای بغداد را محکوم کرد.