وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ده توصیه برای داشتن پوستی زیبا در زمستان

ده توصیه برای داشتن پوستی زیبا در زمستان
پوست ما به شرایط آب و هوایی واکنش نشان می دهد، صورت و همین طور دست های ما بیشتر در معرض تغییرات و آثار آب و هوا قرار دارند. در اینجا ما 10 توصیه برای داشتن پوستی زیبا در فصل زمستان ارائه می کنیم.

به کمبود آب توجه داشته باشید: سرما رگ ها را منقبض و جریان گردش خون را مختل می کند. در نتیجه، تولید سبوم کاهش می یابد و پوست به سرعت دچار کمبود آب می شود.

1) مبارزه با کمبود آب و خشکی
باد، سرما، باران و برف عواملی هستند که در خشک شدن پوست سهیم اند. خشکی پوست با هوای خشکی که توسط شوفاژ در آپارتمان، محل کار، اتومبیل، سیستم حمل و نقل عمومی و مغازه ها ایجاد می شود، تشدید می گردد. هر صبح و شب باید صورت را مرطوب کرد! (شب ها مقدار کرم تان را دو برابر کنید) درکمک گرفتن از کرم های غنی تر و مرطوب تر از معمول شک نکنید!

2) بعد از دوش گرفتن، از شیر مرطوب کنندۀ بدن استفاده کنید
اصطکاک پوست با لباس نیز سهم مهمی در خشکی پوست بدن دارد. بعد از دوش گرفتن از فرصت استفاده کنید و با کرم یا شیر مرطوب کننده، بدن تان را مرطوب کنید. حمام روغن هم برای تغذیه و تسکین پوست توصیه می شود.

3) محل های حساس یا آسیب دیدۀ پوست تان را با روغن های گیاهی ماساژ دهید
محل های آسیب پذیر، زبر یا خشک پوست لازم است که با چند قطره روغن گیاهی، مثل روغن بادام شیرین، به آرامی ماساژ داده شوند. با این تغذیه ، پوست را آرام می کنید. از این روغن های برای دور چشم و لب ها هم بهره ببرید. 

4) یک کرم مخصوص برای دست های خشک ضروری است
دست ها در برابر ترک حساس اند و شستشوی مکرر دردی را دوا نمی کند. اولین دستور، صابون تان را عوض کنید: به جای صابون آنتی باکتریال از صابون مرطوب کننده (گلیسرینه،  …) استفاده کنید. سپس، به طور مرتب و به مقدار زیاد از کرم مخصوص دست های خشک استفاده کنید. و در آخر دست کش چرمی را فراموش نکنید، دست کش های چرمی برخلاف دست کش های پشمی رطوبت کمتری از پوست می گیرند.

5) کرم ضد اشعۀ ماورا بنفش، حتی در زمستان
از زمانی که آفتاب در آسمان است، حتی زمستان ها، در استفاده از کرم های ماورابنفش شک نکنید. خیلی عالی می شود اگر یک کرم مرطوب کنندۀ روزانۀ پوست هم علاوه بر این محصول انتخاب کنید.

6) ورقه ورقه کنید اما به آرامی
یک پوست آسیب پذیر نباید به طور دائم و مرتب مورد حملۀ ورقه کننده ها قرار بگیرد. با این حال، این کرم ها برای دورکردن و بیرون ریختن سلول های مرده و جذب آسان کرم های مرطوب کننده، ضروری اند.

7) سر و قفسه سینۀ بازتان را از یاد نبرید
این ناحیۀ حساس حتی در زمستان هم اغلب در معرض هوای آزاد قرار دارد. منطقی است که وقتی کرم را روی صورت تان می مالید، آن را تا گردن و سر و سینه تان هم امتدادش بدهید.

8) از لب هایتان محافظت کنید

همیشه در جیب تان یک کرم روغن بَلَسان برای تغذیۀ لب هایتان داشته باشید و از آن استفاده کنید تا مانع سوزش، خشکی و ترک لب ها بشود.

9) دوش یا حمام تان نباید با آب خیلی داغ انجام شود
دقت کنید! زیر دوش یا در حمام از آب خیلی داغ استفاده نکنید، آب خیلی داغ کمتر پوست را مرطوب می کند. و بعد از خروج از حمام همۀ بدن تان را با دقت خشک کنید (با حرکت آرام حوله و بدون کشش و سایش شدید). خیس نگه داشتن پوست، از عوامل مؤثر در خشک شدن پوست است.

برای حمام کردن، حواستان به محصولاتی که استفاده می کنید باشد، این محصولات هم، می توانند در خشک شدن پوست سهیم باشند. محصولاتی بر پایۀ روغن ها را در الویت قرار دهید. بنابراین، در زمستان، بهتر است که حمام تان را با دوش گرفتن به پایان برسانید.

10) خانه تان را مرطوب کنید
میزان 30 درجه رطوبت توصیه می شود. از یک دستگاه مرطوب کننده استفاده کنید یا روی هر رادیاتور یک ظرف آب بگذارید.

و در آخر، تغذیه تان هم در سلامت پوست تان سهیم است. میوه و سبزی جات به مقدار فراوان بخورید، از ویتامین های آنتی اکسیدان میوه و سبزی جات که عاملی مهم در پیشگیری از پیری پوست اند، بهره ببرید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره