وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راهکارهایی مفید برای درمان موخوره

راهکارهایی مفید برای درمان موخوره
همان‌گونه كه پوست صورت ما نیازمند ضدآفتاب در مقابل نور خورشید است موهای ما هم نیازمند پوشش مناسب در مقابل نور شدید خورشید یا گرما و سرمای زیاد است.

مصرف مایعات فراوان و آبمیوه را كه موجب تامین رطوبت پوست سر است فراموش نكنید. موهای چند شاخه را از قاعده محل چند شاخه شدن قیچی كنید یا بچینید. اگر موها بسیار خشك است (بخصوص انتهای موها) را با روغن مخصوص مو بادام، زیتون یا لعاب كتیرا مرطوب و نرم كنید.

امروزه یكی از مراجعات مكرر خانم‌ها و در مواردی آقایان به كلینیك پوست اظهار شكایت از چند شاخه شدن انتهای موها (موخوره) است كه اتفاقا آنها موخوره را دلیلی مهم در عدم رشد موهای خود می‌دانند. اما قبل از این‌كه دلایل چند شاخه شدن مو و درمان آن را بدانیم لازم است ساقه مو را بشناسیم.

هر تار یا رشته مو به نام ساقه یا شفت مو شناخته می‌شود. اگرچه هر تارمو از سلول‌های مرده تشكیل شده و فاقد حیات است، اما در سطح خود لایه بسیار ظریف محافظت‌كننده‌ای از رطوبت و چربی دارد كه از یك‌سو آن را در مقابل عوامل فیزیكی و شیمیایی محیط یا صدمات وارده محافظت می‌كند و از طرفی دیگر موجب لطافت و انعطاف آن می‌شود. این رطوبت و چربی معمولا از غدد چربی موجود در پوست سر به نام غدد سباسه تامین می‌شود.

بنابراین میزان این ماده محافظت كننده در بخش انتهایی مو كمتر از بخش ابتدایی آن خواهد بود و یا به عبارتی موهای بلند، خشك، تحت فشار و كشش بیشتر در معرض آسیب چند شاخه شدن هستند.

عوامل خشكی موها
خشكی موها ناشی از عواملی نظیر سشوار و اتو كشیدن موها یا خشك كردن آن با حرارت بخاری، شانه كردن موها با برس فلزی است كه با ایجاد جریان الكتریسیته موجب صدمات فیزیكی به موها می‌شود، برای درك این موضوع كافی است به هنگام تاریكی شب در مقابل آینه موهای خشك خود را شانه كنید تا شاهد جرقه‌های الكتریسیته از برخورد برس فلزی به موهای خود باشید.

 
تل، سنجاق سر و گیره‌های فلزی، رنگ مو و مواد شیمیایی پاك‌كننده رنگ مو، گرما و سرمای شدید و نور مداوم خورشید (كوهنوردان، كارگران كارخانه و نانوایی)، شستشوی مو با صابون یا مواد بسیار خشك كننده، كشش زیاد و مستمر موها نیز در بروز بیماری موخوره تاثیر دارد.

راه‌های درمان
بعد از استحمام اجازه دهید موها بدون وسایل گرمایی به مرور زمان یا با حوله خشك شوند و از شانه كردن موها در حالی كه كاملا خیس است، خودداری كنید، زیرا شانه كردن موهای خیس مانند نوشتن با خودكار بر كاغذ خیسی است كه آن را پاره می‌كند، با شانه‌های دنده چوبی موها را شانه كنید، از شانه كردن مستمر و مداوم و با فشار و كشش موها در ساعات بیكاری خودداری كنید، آب داغ و شانه كردن موها در حمام موجب آسیب جدی به موهاست، بهتر است در هنگام شانه كردن موهایتان كمی ‌نرم و مرطوب باشند.

همان‌گونه كه پوست صورت ما نیازمند ضدآفتاب در مقابل نور خورشید است موهای ما هم نیازمند پوشش مناسب در مقابل نور شدید خورشید یا گرما و سرمای زیاد است. مصرف مایعات فراوان و آبمیوه را كه موجب تامین رطوبت پوست سر است فراموش نكنید. موهای چند شاخه را از قاعده محل چند شاخه شدن قیچی كنید یا بچینید. اگر موها بسیار خشك است (بخصوص انتهای موها) را با روغن مخصوص مو بادام، زیتون یا لعاب كتیرا مرطوب و نرم كنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره