وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حنا چه فوایدی برای پوست و مو دارد؟

حنا چه فوایدی برای پوست و مو دارد؟
آیا می دانید حنا چه فوایدی برای پوست و موی شما دارد ؟ آیا فوایدی که از حنا شنیده ایم صحت دارند ؟

حنا در جلوگیری از ریزش مو تاثیری ندارد.
ترشح هورمون‌ها،بالا رفتن سن، کم خونی واسترس در ریزش مو موثر هستند.

یك متخصص پوست و مو اظهار كرد: سدر از جمله محصولات گیاهی موثری است که در ایجاد لطافت موی سر تاثیرگذار بوده و گیاهان دیگر مانند حنا هیچ نقشی در جلوگیری از ریزش مو ندارند.

دکتر سعید حبیبی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا واحد علوم پزشکی ایران گفت: بیماری‌های عصبی و روش‌های غیرعلمی کاهش وزن از عوامل محیطی تعیین کننده در ریزش موی سر افراد است. استفاده از داروهای گیاهی برای کنترل ریزش مو و تحریک پیاز مو برای رشد موهای جدید باوری غلط است و تنها گیاه سدر در لطافت موی سر تاثیرگذار است.

وی با اشاره به تاثیر ترشح هورمون‌ها، مسایل ژنتیکی و گذشت زمان در افزایش میزان ریزش موی سر اظهار داشت: علاوه بر موارد ذکر شده عوامل محیطی چون کم خونی، بیماری‌های دستگاه عصبی، کاهش وزن، زایمان، استرس، انجام عمل‌های جراحی و مصرف برخی از داروها، ریزش موی سر را به دنبال خواهند داشت.

وی افزود: در روش‌های پزشکی می‌توان با تجویز داروهای خاص، میزان ترشح هورمون‌های مردانه را در زنان کنترل کرد اما این روش برای مردان به دلیل کارکرد متفاوت هورمون‌ها تاثیری ندارد.
این متخصص پوست و مو تاکید کرد: برای مردان استفاده از روش‌هایی مانند تجویز محلول های تحریک کننده رشد مو چون ماینوکسیدیل که به صورت مقطعی بر ترشح هورمون مردانه تاثیر می‌گذارد، تجویز می‌شود.

وی در پایان گفت: موی سر با افزایش سن و گذر زمان دچار تغییر و تحولاتی می‌شود بنابراین نباید با ایجاد استرس نسبت به کاهش میزان موی سر، موجب ریزش موهای جدید شویم.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره