وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

8 توصیه برای پاك كردن آرایش

اگر شما از آن دسته بانوانی هستید كه بدون پاك كردن آرایش صورتتان به رختخواب میروید، بدانید كه دارید بزرگترین خیانت را به پوست صورتتان میكنید. در صورتی كه باقیمانده مواد آرایشی روی سطح پوست شما باقی بمانند، جذب روزنه های پوستی شده و میتوانند سلامت پوستتان را به خطر بیندازند. پاك كردن آرایش به پوست فرصت میدهد تا نفس بكشد ..

* فراموش نكنید بهتر است یك پاك كننده آرایش خوب تهیه كنید. این از آن مواردی است كه خرج كردن پول بیشتر به نفع سلامت پوستتان خواهد بود. ماركهای معروف تجاری لوازم آرایش، به طور معمول پاك كنندههای خوبی نیز به بازار عرضه میكنند .

* برای پاك كردن آرایش چشم، از مواد پاككننده آرایش كه ویژه چشم است، استفاده كنید. چشمان شما بسیار حساسند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند .

* آرایش صورت شما مانند كرمپودر و رژ لب به راحتی به وسیله پاك كنندههای آرایشی كه پایه آبی دارند، از روی پوستتان پاك میشوند. ولی آرایش چشم مثل سرمه، ریمل و خط چشم نیاز به مواد پاك كننده قویتری دارند. این مواد پاككننده باید پایه روغنی داشته باشند تا این مواد آرایشی سمج را از چشمان شما پاك كنند .

* برای پاك كردن آرایش چشمانتان، از حركات ملایمتر دستتان روی پوست اطراف چشم استفاده كنید چون پوست این نواحی بسیار حساس است و امكان آسیب دیدن و چروك خوردن آن زیاد است .

* برای پاك كردن آرایش یك تكه پنبه یا پد پنبه ای را به مواد پاك كننده آغشته كنید و روی پوست صورت، اطراف چشم و گردن خود بكشید. در صورتی كه با این روش، آرایش شما پاك نشد، چند نقطه از ماده پاك كننده را در چند جای صورتتان بگذارید، سپس با یك گلوله پنبه مرطوب آن را در تمام صورتتان پخش كنید با این روش حتی مواد آرایشی نفوذ كرده به منافذ پوستتان نیز خارج میشوند .

* در صورتی كه اصلا آرایش نمیكنید، لازم است شما هم در پایان روز، صورتتان را با یك پاك كننده ملایم تمیز كنید تا بقایای گرد و غبار و آلودگیهای هوا از روی سطح پوست شما پاك شوند. این روش از چرب شدن پوست شما و جوشزدن آن جلوگیری میكند. تمیزكردن منظم پوست آن را براق و سالم میكند .

* پاك كنندههایی را كه در آن الكل به كار رفته است، خریداری نكنید. این پاك كنندهها گرچه باعث میشوند در سطح پوستتان احساس تازگی كنید ولی در طولانی مدت موجب خشكی پوست شما میشوند .

* كسانی كه پوست حساسی دارند باید در هنگام خرید پاك كنندهها دقت بیشتری به خرج دهند. میتوانید نمونه این محصولات را روی پوست بازویتان امتحان كنید و اگر به آن حساسیت نداشتید، آن را خریداری كنید. پاك كنندههای ملایم برای شما مناسبترند.

 

پایگاه فرهنگی هنری ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره