وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آخرین وضعیت تعرفه های برق مصرفی

آخرین وضعیت تعرفه های برق مصرفی
وزیر نیرو خبر داد: دولت تنها متوسط قیمت برق را تعیین می‌کند؛ ولی تعرفه‌های برق برای سطوح مختلف مردم به‌صورت پلکانی، منطقه‌ای، ترجیحی و تبعیضی خواهد بود.
مجید نامجو در گفتگو با مهر گفت: با اعلام میزان افزایش قیمت برق مشترکانی که در حد الگو مصرف دارند، به نظر می رسد که دلواپسی مردم درباره قیمت برق بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها تا حدود زیادی برطرف شده است، اما باید به مردم این اطمینان را داد که دولت در کنار آنها بوده و هر اقدامی که صورت می دهد، برای بهبود وضعیت زندگی مردم است.
وزیر نیرو افزود: تصمیم راجع به تمامی مبانی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و افزایش قیمت برق اتخاذ شده است، اما ابلاغ و اجرای آن منوط به انجام یکسری اقدامات است تا این قانون به خصوص در بخش برق به خوبی پیاده سازی شود.
وی تصریح کرد: در این میان باید برای دریافت قیمت برق از مردم، سطح بندی انجام می‌دهیم و همانطور که رئیس جمهور تاکید دارد، اقشار مختلف مردم، وضعیت متفاوتی دارند که بر این اساس، با توجه به تفاوتهایی که در مناطق و قدرت مالی مردم وجود دارد، اقدامات دولت نیز متفاوت خواهد بود؛ ولی اطمینان خاطر می دهم که دولت تمامی پیش بینی های لازم را کرده است تا خللی در زندگی مردم وارد نشود.
به گفته نامجو، دولت اجازه نمی دهد که لطمه ای به مردم، صنعت و کسبه وارد شود و تدابیر حمایتی خاصی را اندیشیده است، به هرحال این طرح، بزرگ است و ممکن است دولت، برخی از جوانب کار را ندیده باشد، اما در قانون این اختیار را دارد که اشکالات را اصلاح کند.
وی اظهار داشت: متوسط قیمت برق برای سراسر کشور یکسان است، اما دولت با توجه به مناطق و سطوح مختلف مردم، تعرفه‌های ترجیحی، تبعیضی، پلکانی و منطقه ای را تدبیر کرده است تا بیشترین حمایت از اقشار آسیب پذیر انجام شود.
این عضو کابینه دهم خاطرنشان کرد: قرار بود در جلسه دو روز گذشته کارگروه طرح تحول اقتصادی، تصمیماتی در خصوص نحوه ابلاغ قیمت برق اتخاذ شود، اما در این جلسه تمرکز بر این شد که رئیس جمهور با اعضای دولت، در رابطه با آنچه که باید به مردم ارایه شود، صحبت کند. اعضای کارگروه هم نظراتی داشتند و منتقل کردند؛ در نتیجه جلسه به سمتی که وزارت نیرو برای قیمت برق در نظر داشت، هدایت نشد.
به گفته وی، مردم نباید نگران افزایش قیمت برق باشند و برنامه ریزیهای وزارت نیرو به نحوی است که قیمت بخش عظیمی از مشترکان شبکه برق کشور، کمتر از 4 هزار تومان افزایش خواهد یافت.