وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دیدارهای محرمانه وزیر خارجه انگلیس در مورد ایران

دیدارهای محرمانه وزیر خارجه انگلیس در مورد ایران
ویلیام هیگ وزیر امور خارجه بریتانیا که امروز (سه شنبه 11 آبان) برای نخستین بار به تل آویو سفر خواهد کرد. از صبح روز چهارشنبه دیدارهایی با مقامات اسراییلی درباره برنامه هسته ای ایران خواهد داشت.

یه گزارش عصر ایران هیگ صبح روز چهارشنبه با جمعی از مقامات اسراییلی مرتبط با بحث هسته ای ایران میزگردی محرمانه برگزار خواهد کرد.

روزنامه اسراییلی هاآرتص در این باره می نویسد: «این نخستین سفر هیگ در کسوت وزیر خارجه بریتانیا از زمان تشکیل دولت محافظه کار در بریتانیا است. هیگ در جریان این دیدار محرمانه در جریان آخرین ارزیابی های مقامات اسراییلی از برنامه هسته ای ایران قرار خواهد گرفت و اطلاعات دست اولی در این باره از مقامات نظامی و اطلاعاتی اسراییل دریافت خواهد کرد.»

بنابراین گزارش هیگ قرار است صبح چهارشنبه در محل سفارت بریتانیا جلسه ای با "میر داگان" رییس موساد، "شائول شرو" مدیر کل کمیسیون انرژی اتمی اسراییل، "دانی آیالون" معاون وزیر امور خارجه، "موشه یعالون" وزیر امور استراتژیک و "دان مریدور" وزیر اطلاعات و انرژی اتمی اسراییل داشته باشد.

سفارت بریتانیا در اسراییل به روزنامه هاآرتص می گوید که بریتانیا نگرانی اسراییل از خطرات برنامه هسته ای ایران را درک می کند و بدین منظور در تلاش است تا گفتگوهای منظمی با مقامات اسراییلی داشته باشد، اما از شرح جزییات و دستور کار مذاکرات محرمانه هاگ با مقامات اسراییلی معذور است.

بریتانیا از اعضای گروه 5+1 برای بحث و مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته ای است و لندن تا کنون با ایالات متحده و دیگر متحدان غربی واشنگتن برای اعمال تحریم های شورای امنیت و تحریم های ویژه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران همراهی کامل نشان داده است.

گفتنی است "ماتیو گولد" سفیر جدید بریتانیا در اسراییل که پیش از این جزء کادر دیپلماتیک سفارت بریتانیا در تهران بود، خود را در مطبوعات و رسانه های غربی به عنوان کارشناس مسایل هسته ای ایران معرفی می کند.

هاآرتص می نویسد که یکی از اهداف هیگ از دیدار محرمانه با مقامات اسراییل، اطلاع از ارزیابی های مقامات این رژیم درباره میزان تاثیر تحریم های اعمالی اخیر علیه ایران است.

دو هفته پیش دانی آیالون معاون وزیر امور خارجه اسراییل در صدر هیئتی سیاسی و امنیتی سفری به واشنگتن داشت و درباره تاثیر تحریم های بین المللی علیه برنامه هسته ای ایران با مقامات آمریکا دیدار و گفتگو کرده است.

بنا به گزارش هاآرتص در این دیدار آمریکایی ها به هیئت اسراییلی گزارشی از تاثیر تحریم های بین المللی علیه ایران ارایه داده اند و مدعی شده اند که با گسترش همکاریهای جهانی، تحریم ها فراتر ازحد تصور تاثیر گذار بوده است.

بنابر این گزارش مقامات آمریکایی در آن دیدار توانسته اند تا هیئت اسراییلی را مجاب کنند که تحریم ها علیه ایران موثر بوده و بیش از هر زمان دیگری فشارها را علیه حکومت تهران تشدید کرده است.

با این حال مقامات اسراییل می گویند که تا کنون اثری از عقب نشینی ایران از موضع هسته ای خود ندیده اند و اگر هدف این تحریم ها واداشتن ایران به کنار گذاشتن برنامه غنی سازی اورانیوم بوده ، این تحریم ها تا کنون موفق نبوده است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره