وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بازداشت 4 تروریست‌ مرتبط با انگلیس

بازداشت 4 تروریست‌ مرتبط با انگلیس
4 نفر تروریست وابسته به انگلیس را در شهر مریوان در غرب این کشور دستگیر کرده‌ است که تاکنون 5 تن را به قتل رسانده‌اند.

وزارت اطلاعات ایران ضمن اعلام این دستگیری، از کشف مقادیری سلاح و اسناد از این گروه تروریستی خبر داد.

افراد دستگیر شده اعتراف کرده‌اند که در دو سال گذشته 5 ترور انجام داده‌اند و قرار بود بابت هر عملیات 20 هزار دلار دستمزد بگیرند ولی تا زمان دستگیری، تنها 8000 دلار آن را دریافت کرده بودند.

بر پایه اعترافات این گروه، آنان دستورات خود را در سلیمانیه عراق از فردی به نام جلیل فتاحی دریافت کرده بودند که اکنون ساکن انگلیس است.

فتاحی یکی از رهبران گروهک تروریستی کومله است که از سال 1357 (1979 میلادی) مسئولیت صدها ترور و عملیات تروریستی را در غرب ایران بر عهده داشته است.

طبق اعلام وزارت اطلاعات، 4 دستگیر شده به نام‌های مجید بختیار، هژیر ابراهیمی، لقمان مرادی و زنیار مرادی خود نیز از اعضای گروهک کومله هستند.
به گفته دستگیر‌شدگان، جلیل فتاحی رهبر آنان خود نیز پیش از این چندین ترور انجام داده است.
 
وی پس از توجیه اعضای این هسته تروریستی در سلیمانیه، پول و سلاح لازم را هنگام عزیمت ترویست‌ها به ایران در مرز عراق تحویل آنان داده است.

جان سورز رئیس سازمان اطلاعات خارجی انگلستان (ام‌آی-6) چندی پیش در بیست و هشتم اکتبر (6 آبان) اعلام کرده بود که این تشکیلات در حال انجام عملیات جاسوسی با هدف توقف برنامه هسته‌ای ایران است.

وزارت اطلاعات ایران می‌گوید که انگلیس علاوه بر انجام عملیات جاسوسی در ایران، در حمایت و تامین مالی برخی از گروه‌های تروریستی مخالف دولت ایران دست دارد.