وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راه و روشهای های مراقبت از کلیه

راه و روشهای های مراقبت از کلیه
چگونه با کلیه خود دوست باشیم؟
كلیه تصفیه‌خانه بدن است و حجم خون و مایعات بدن را كنترل و با ترشحات هورمونی خود ادامه حیات را در بدن ما میسر می‌سازد. كلیه جایگاه فعال‌سازی ویتامین D نیز هست و از این طریق مانع پوسیدگی استخوان می‌شود. این قسمت از بدن همچنین هنگامی كه روزه می‌گیرد و برای مدت طولانی گرسنگی را تحمل می‌كنید به یاری كبد می‌شتابد و قندخون را می‌سازد.

بنابراین حیات شما به كلیه‌ها‌یتان وابسته است. اگر می‌خواهید كلیه‌هایی سالم تا پایان عمر داشته باشید به توصیه‌های دكتر آریا جنابی، متخصص كلیه و مجاری ادرار عمل كنید. وی در گفت‌وگو با سایت سلامتیران درباره راه‌های مراقبت از كلیه می‌گوید: «یكی از مواردی كه باعث آسیب به كلیه‌ها می‌شود، مصرف مداوم و خودسرانه داروهاست.. بنابراین افراد باید از مصرف هرگونه دارویی بدون مشورت با پزشك اجتناب كنند.

 
وی در ادامه با اشاره به مصرف بی‌رویه مسكن‌ها در كشورها می‌افزاید: مصرف طولانی‌مدت مسكن‌ها بدون در نظر گرفتن جنبه‌های مرتبط با سلامتی می‌تواند كاركرد كلیه‌ها را با اختلال مواجه كند. مصرف مقادیر زیادی از مایعات توصیه دیگر دكتر جنابی است: مصرف مایعات به میزان كافی در عملكرد صحیح كلیه‌ها موثر است و به كارآیی بهتر آنها یاری می‌رساند.

وی درباره نوشیدنی‌های مناسب برای كلیه می‌گوید: بهترین نوشیدنی‌ها آب و چای كم‌رنگ است و در صورتی كه دوغ نیز به صورت كم‌نمك آماده شود، می‌تواند نوشیدنی‌مناسبی باشد. دكتر جنابی در مورد نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه یك هشدار نیز دارد: نوشابه به دلیل اسیدی كه دارد می‌تواند موجب سنگ كلیه می‌شود و نوشیدن آن به صلاح نیست.

وی همچنین می‌گوید: بیماران دیابتی و مبتلا به فشار خون در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های كلیوی نیز هستند، بنابراین این افراد باید به چكاپ مداوم از گسترش بیماری خود جلوگیری كنند تا به كلیه آنها آسیبی وارد نشود.

 
ورزش و تحرك نیز در سلامتی كلیه‌ها موثر است اما شرط‌هایی دارد. دكتر جنابی درباره این شرط‌ها می‌گوید: ورزش و تحرك هنگامی موثر است كه به صورت مداوم و اصولی باشد. 20 دقیقه پیاده‌‌روی در هر روز وبرای سلامتی مناسب است اما چند ساعت دویدن طولانی در یك روز نقش زیادی در سلامت ندارد. ترك مصرف مواد مخدر و سیگار آخرین توصیه دكتر جنابی برای داشتن كلیه‌هایی سالم است.