وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کشف ردپای یک بچه دایناسور 148 میلیون ساله!

کشف ردپای یک بچه دایناسور 148 میلیون ساله!
دانشمندان اعلام کردند موفق به کشف ردپای بچه دایناسوری به اندازه یک سگ چینی در کنار رد پای پدر یا مادرش شده اند که در حدود 148 میلیون سال پیش بر روی منطقه ای که امروز به یک تپه کوچک در دنوور تبدیل شده زندگی می کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نشست سالانه انجمن زمین شناسی آمریکا در دنوور اعلام کردند این اثر دیرینه شناسی در نزدیکی شهر موریسون یافته شده و فکر می کنند این ردپا که در نزدیکی ردپای یک دایناسور بالغ کشف شده به گونه "آپاتوساروسها" تعلق دارد، آپاتوساروسها دایناسورهای گردن بلند و عظیمی بوده اند که گیاهخوار بوده و زمانی به "برونتو ساروسها" شهرت داشتند.

این دایناسورها در بزرگسالی ابعادی بسیار عظیم داشته و با سه اتوبوس برابری می کرده اند. به گفته محققان موزه تاریخ طبیعی دنوور، فاصله میان هر دو قدم بچه دایناسور دو برابر قدمهایی است که تا به حال کشف شده است و این نشان می دهد دایناسور با سرعتی پایین در حال دویدن بوده است.

اما در عین حال اثر پاهای دایناسور به اندازه ای است که اگر یک لیوان بزرگ را بر روی آن قرار دهیم به راحتی آن را پوشش می دهد. همچنین آثار به جا مانده تنها نشان دهنده پاهای عقبی بچه دایناسور هستند و این نشان می دهد یا دایناسور در حال دویدن بر روی پاهای عقبی خود بوده و یا رد پاهای عقبی، اثر رد پاهای جلویی او را در هنگام دویدن از بین برده است.

این اثر در واقع می تواند به یکی از بحثهای مهم دیرینه شناسان که از گذشته بر سر توانایی این گونه از دایناسورها در راه رفتن بر روی پاهای عقبی شان آغاز شده، خاتمه دهد. به گفته محققان بر اساس تعاریف علمی که از دویدن وجود دارد، نمی توان گفت این دایناسور کوچک در حال دویدن بوده، اما در صورتی که این بچه دایناسور کوچک را به همان حالی که اثر رد پایش از آن به جا مانده، در برابر خود ببینید، با خود می گویید این بچه دایناسور در حال دویدن است.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، محققان قصد دارند برای درک بهتر بیومکانیک این دایناسور کوچک و یافتن شیوه دویدن این جاندار ما قبل تاریخ مطالعات بیشتری انجام دهند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره