وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مکمل های کاهش وزن

قرص های کاهش وزن- pills 


 شرکت ها و سازندگان قرص های کاهش وزن ادعا می کنند که این قرص ها جهت کاهش وزن جهت کم کردن بکار می رود و برای همین امر ساخته شده اند. و ادعا می کنند که این قرص ها از طریق بلوکه کردن چربی (block fat  ) و سبب سرعت بخشیدن و کاهش سریع توده چربی بدن می گردند. بسیاری از ادعاهای سازندگان سوال برانگیز است، بیشتر آنها تبلیغات شان اغراق آمیز بوده و جدا سازی اینها بسیار مشکل است. و شامل ترکیبات زیر می باشد:

     عصاره تیروئید  (  (thyroid extracts

     چربی سوز ها (fat burners  )

     ترکیبات افیدرین ها (ephedrine  )

     ترکیبات کتیوسان ها (chitosan  )

     ترکیبات پیروات ها (pywruvate  )

     فنل پروپانولامین (PPA  )

    داروهای تجویزی کاهش وزن

 

 کیتوسان -chitosan


 کتیوسانها به ترکیبات گیاهی افزون شده این ترکیب در تمام قرصهای گیاهی بکار رفته باعث تقویت نتایج آنها نمی گردد. کتیوسانهابفرض  اینکه با چربی باند می شوند ساخته شده اند و مورد استفاده قرار می گیرند طبق ادعا سازندگان این قرص، چربی ها هرگز بوسیله بدن انتخاب نمی شوند و طبق این نظریه اضافه وزن پیدا نمی شود. طبق چندین مطالعه و تحقیق مستقل افزایش چربی در حد مدفوع با مصرف کتیوسان ثابت نشده است.

کتیوسان از ماده فبیری حلزون صدف دار ساخته می شود.

 

پیروات (pyruvate)


 جزء ترکیبات قرص های کاهش وزن بدون نسخه بوده و جزءلیست اسامی چربی سوز ها می باشند. این ماده هنوز بطور یقین ثابت نشده که بطور موثری در کاهش وزن نقش داشته باشد دربعضی  از مطالعات انجام شده در آزمایشگاها ی خصوصی و دانشکده ها مصرف پیروات هنوز در جریان خون افراد استفاده کننده دیده نشده است مصرف مقدار زیاد آن همراه یا نفخ و گاز و اسهال همراه می باشد

 

 

 عصاره تیروئید


این عصاره از حیوانات تهیه شده جزء یکی از اجزاء بعضی از مکملهای کاهش وزن می باشد.و ادعا می شود که متابولیسم را افزایش می دهد، اگر این عصاره قادر باشد که متابولیسم را افزایش دهد و این عمل را دهد شما باید از عوارض جانبی آنها کاملا آگاه باشید.

این عوارض شامل:

ü      ضعف اعصاب (Merrous ness )

ü      پف کردن چشم ها (Bulging eyes )

ü      افزایش ضربان قلب (apid heurthent )

ü      اسهال (Diarrhea )

ü      عرق زیاد (Encessive sweating )

از دست دادن آب بدن ( Oehydration

  

افیدرین – Ephedrine


 

این ماده شبیه آمفاتامین ها (Amphatamines) بوده و اینها در بدن می توانند بیش از 800 مورد عوارض جانبی و یا تداخل و مشکلاتی در بدن ایجاد نمایند، از جمله سبب افزایش فشار خون ، سردردهای شدید، حمله ناگهانی  غش، حملات قلبی و حتی منجر به مرگ گردد.

FDA اکیدا توصیه نموده که بیش از 8 میلی گرم افیدرین در روز آنهم بمدت بیش از 7  روز

مصرف نگردد.متاسفانه بر چسب  این محصولات از مقدار ماده افیدرین بکار رفته را در این گونه مکملهای کاهش وزن پنهان می سازند و نمی نویسند. هر گونه استفاده از چربی سوزها جانب احتیاط کاملا رعایت گردد.

در حالیکه برچسب  در بعضی از مکملهای کاهش وزن رعایت رژیم غذایی و ورزش نیز توصیه شده  بهتر است قبل از مصرف این گونه مکملها بر چسب اجزاء آن کنترل گردد.

همیشه این را از ذهن خود دور نمایید که FDA نمی تواند مکملهای آگاهی و مکملهای طبیعی را تنظیم نماید و تجویز FDA هم نمی تواند حاصل اطمینان مصرف کننده باشد حتما یک تامل طبیعی نیز می تواند آسیب جدی وارد سازد و این کمبود تنظیم FDA باعث شده که فراورده های متعددی تولید گردد و بفروش رسد.

 

 

فینل پروپانول آمین(PPA)


 در قرص های کاهش وزن بدون نسخه وجود دارد این  ماده بر خلاف FDA که در نوامبر سال 2000 قدغن شده هنوز مورد استفاده قرار می گیرد. این جزء ترکیبی در بسیاری از قرصهای کاهش وزن وجود دارد.طبق مطالعات پزشکی این جزء ترکیبی  هنوز خطرناک و غیر ایمن بوده و طبق مطالعات 142 واکنش جدی در بدن ایجاد می نماید که از جمله می تواند فشار خون را افزایش داده و سر درد ایجاد نماید و منجر به سکته مغزی گردد و همچنین منجر به مرگ چندین نفر تابحال  گردیده است.

PPA در فراورده هایی شامل Dexatrim و Acutrim و بعضی از داروهای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. مواظب باشید در قرصهای کاهش و زن اگر PPA جزء  ترکیبی آن باشد بهتر است مورد استفاده قرار نگیرد چون دارای عوارض جدی می تواند داشته باشد. بر اساس قرص های کاهش وزن که جزء PPA بکار رفته سازندگان آن ادعا می کنند که سبب کاهش وزن  kg 5 در هفته  می گردد.

   

 

چربی سوزها(Fat burners )


دسته دیگری از اجزاء بعضی از کاملهای کاهش وزن را تشکیل می دهند سازندگان اینها ادعا می کنند که این قرص ها سبب افزایش متابولیسم و کمک به سوخت بیشتر چربی های بدن می نماید در حالیکه آنها می توانند متابولیسم را افزایش دهند ( بعضی ها به سطح خطرناکی متابولیسم را افزایش می دهند) و این مورد کاملا خطرناک و سوال برانگیز بوده . در بعضی از چربی سوزها از ترکیباتی مثل افیدرین(Ephedrine )- افدرا (Ephedra )- ماه هنگ (Ma Huang )- گوآرانا (Guarana ) و سطح بالایی از کافئین(Caffeine ) بکار رفته است.

 

 داروهای تجویزی کاهش وزن: 

 


 

  این داروها معمولا اشتها را کنترل می کنند و در پیوستگی با ورزش و رژیم غذایی مورد استفاده قرار می گیرند تا موثر باشد. این گروه داروهای تجویزی معمولا چربیها را بلوک کرده و بدن را از دسترس چربی ها برای جذب جلوگیری می نمایند، همه اینها توسط FDA مورد تایید شده ولی هنوز ایمن .نیستند این داروهای تجویزی زیر نظر پزشکان نتایج .تجویز می گردد در غیر این صورت مصرف خودسرانه از آن می تواند عوارض و اختلالات جدی منجر به مرگ داشته باشد .

1-Adipex (phentermine )2-Bontril  (phendimerazine )

3-Lonamin   (phentermine )

4-Meridia  (sibutramine )

5-PHentermine 

6-Tenuote  (diethybropion )

7-Nenicad  (Orlistat )

ü      اگر شما در مصرف اینها تجربه مثبت یا منفی دارید نظرات خود را بیان دارید.