وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نحوه ژست گرفتن در عكاسی

نحوه ژست گرفتن در عكاسی

نحوه ژست گرفتن در عكاسی

 

بسیاری از عكاسان حرفه ای تابستان را بهترین فصل برای عكاسی از افراد می دانند. و همینطور در این فصل بسیاری از عكاسان ترجیح می دهند در طبیعت عكاسی كنند و مردم هم دوست دارند عكس های زیبایی از خود در طبیعت داشته باشند.

 

ولی گذشته از فصلی كه در آن عكاسی می كنید به عنوان عكاس پورتره متوجه شدم یك چیز بین همه افراد مشترك است. آنها می خواهند در عكس فوق العاده تر از حالت عادی به نظر برسند.

 

عكاسی از افراد تركیبی بحرانی از عوامل مختلف از جمله: نور پردازی در فضای بسته و در فضای آزاد، مكان یابی خلاق، برجسته سازی سوژه، ثبت احساسات و شخصیت فرد و آخرین و یكی از مهمترین آنها ژست گرفتن تشكیل شده است. كه رعایت تك تك آنها در خلق تصویری زیبا حیاتی است.

 

ژست گرفتن چیزی جز زبان بدن نیست. انگشتی كه جایی را نشان می دهد، شانه های افتاده، سر پایین و… هر كدام می تواند بیانگر حالت ها و خصوصیات شخصیتی فرد باشد. اصولا ژست گرفتن سوژه را عكاس می بیند و كنترل می كند و باید به سوژه خود بیاموزد چگونه احساسات خود را در تصویر به نمایش بگذارد حتی به این شیوه می توان از فرد شخصیتی متفاوت به نمایش گذاشت.

 

كمی بیشتر دقت كنید: فردی با اعتماد به نفس بالا با شانه های خمیده و سر پایین نمی ایستد. آنها راست می ایستند و چهره ای دارند كه كه گویی نسبت به زندگی شور و هیجان زیادی دارند. فردی كه ساكت و گوشه گیر است نمی تواند به راحتی در وسط خیابان برقصد ولی كسی كه پر انرژی و پر حرارت است هنگامی كه صدای موسیقی را می شنود نا خودآگاه از جایش بلند می شود و شروع به حركت می كند.

 

درباره آناتومی بدن فكر كنید: هر قسمت از بدن هر كسی حرف های زیادی برای درباره شخصیت او بیان می كند به خصوص اگر هر كدام از آنها در موقعیت درست قرار گرفته باشد. شما به عنوان عكاس چهره باید بتوانید هر عضو بدن را در جای مناسب قرار دهید و دانش خود را درباره زبان بدن تقویت كنید.

 

سایت سرگرمی ایران ناز در اینجا بعضی از اصول كلی برای ژست گرفتن را بیان میكند. آنها را مطالعه كنید و با استفاده از تركیبی از آنها عكس های مختلف بگیرید و تاثیر این حركت ها را در عكس های خود ببینید. به تدریج متوجه می شوید عكس هایی گرفته اید كه با شما سخن می گویند.

 

دست ها
انگشتان دختران باید بلند و زیبا باشد بنابراین به گونه ای عكس بگیرید كه در آن انگشت ها باز باشد و كشیده دیده شوند. دست های پسران و آقایان بهتر است نیمه بسته باشد گویی سنگی در دست دارند.

 

پا ها
اگر ران ها از یكدیگر فاصله داشته باشند نمایانگر قدرت هستند. به پاها زاویه های متفاوت بدهید یا یكی از آنها را در بلندی (مثل پله یا صندلی و…) قرار دهید در این صورت مقیاس بهتری از عمق خواهید داشت.

 

بازو و ساعد
خمیدگی دست ها از آرنج بیانگر احساس راحتی شخص است. اگر دست ها راست و كشیده باشند احساسی از رسمیت و خشونت را القا می كنند ( با احتیاط بیشتری از این وضعیت استفاده كنید.)

 

سر / چانه
اگر سر كمی به عقب متمایل شود معمولا چاشنی شرارت را به عكس های شما می افزاید. (به خصوص برای آقایان) البته از این وضعیت در هر شرایطی نمی توانید استفاده كنید و بهتر است قبل از استفاده از آن خوب فكر كنید. اگر سر را به سمت بالا بگیرید طوری كه از شانه ها فاصله زیادی بگیرد احساس طنز و سبكی به سوژه شما می افزاید. اگر سر را پایین نگه دارید تا به شانه های نزدیك تر شود بیانگر قدرت و جایگاهی خاص است. به خصوص اگر از بالا عكس بگیرید این وضعیت پر رنگ تر به چشم می خورد.

 

نحوه ژست گرفتن در عكاسی

 

ساق پا
ساق ها اگر جدا از یكدیگر قرار گیرند احساس قدرت را القا می كنند. وقتی فرد ایستاده است یكی از ساق های سوژه باید وزن او را نگه دارد و ساق پای دیگر به سمتی یا به جلو تمایل داشته باشد و حتی می توانید پشت پای دیگر مانند رقصنده های باله قرار گیرد.

 

شانه ها
بهتر است شانه ها در یك سطح قرار نگیرند. شانه های پر كه از بالا دیده شوند بیانگر قدرت هستند.

 

مفاصل
یك قانون كلی برای همه مفاصل وجود دارد آنها را خم كنید. فرقی نمی كند مفصل زانو، آرنج، مچ و یا هر مفصل دیگری كه می خواهد باشد این قانون درباره آن صادق است.

 

باسن
دختران و خانم ها بهتر است كمی باسن خود را به جلو متمایل نمایند تا كشیده تر به نظر برسند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره