وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اجاره مسکن در تهران اعلام شد

اجاره مسکن در تهران اعلام شد

بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، اطلاعات مربوط به معاملات مسکونی شهر تهران نشان می‌دهد در تابستان امسال به طور متوسط میزان اجاره بهای واحد مسکونی به ازای یک مترمربع در شهر تهران نسبت به فصل بهار امسال ۱۲٫۱ درصد و نسبت به تابستان سال گذشته ۲۰٫۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تابستان سال جاری کمترین میزان اجاره بهای واحد مسکونی مربوط به منطقه ۱۸ تهران بوده که رقمی به طور متوسط ۴۶ هزار ریال برای یک متر مربع را بر خود اختصاص داده است. این عدد نسبت به فصل بهار ۲٫۱ درصد افزایش و نسبت به تابستان سال گذشته ۶٫۹ درصد کاهش داشته است.

همچنین در این فصل بیشترین میزان اجاره بهای واحد مسکونی مربوط به منطقه یک تهران بوده که عدد متوسط ۱۲۹ هزار ریال برای یک مترمربع آن ثبت شده است. این عدد نسبت به بهار امسال ۱۱٫۱ درصد و نسبت به تابستان سال گذشته ۲۰٫۶ درصد افزایش یافته است.

 

متوسط اجاره بهای ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملاتی ملکی در شهر تهران ۹۶ هزار و ۳۹۱ ریال بوده است.

بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، همچنین بیشترین افزایش اجاره بها در تابستان امسال مربوط به منطقه ۲۲ تهران با ۳۱٫۲ درصد و بیشترین کاهش مربوط به منطقه ۱۶ تهران با منفی ۶٫۹ درصد بوده‌است.