وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تأکید اوباما بر بهبود روابط جهان اسلام و آمریکا

تأکید اوباما بر بهبود روابط جهان اسلام و آمریکا
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در سخنرانی خود در جاکارتا، پایتخت اندونزی، بر بهبود روابط ایالات متحده و جهان اسلام تاکید کرده است.
او روز چهارشنبه (۱۰ نوامبر) در جمع دانشجویان دانشگاه اندونزی از این کشور به عنوان الگوی دموکراسی و توسعه تمجید کرد.
اوباما که همسر دوم مادرش اندونزیایی بوده و در کودکی چند سال در این کشور زندگی کرده گفت: «پدرخوانده من مانند بسیاری از مردم اندونزی مسلمان بزرگ شده بود اما قویا اعتقاد داشت که تمام ادیان در خور احترام هستند.»
رئیس جمهوری ایالات متحده افزود: «او روحیه مداراگری دینی را از آن جهت از خود نشان می داد که در قانون اساسی اندونزی به ثبت رسیده و همچنان یکی از ویژگی ها بارز و الهام بخش این کشور است.»
اندونزی، پر جمعیت ترین کشور مسلمان جهان، دومین کشوری است که باراک اوباما در جریان سفر ده روزه خود به آسیا از آن دیدن می کند.
وی از هند به اندونزی سفر کرده و پس از آن به کره جنوبی و ژاپن می رود.
اوباما در نطق روز چهارشنبه خود به سخنرانی چهارم ژوئن سال گذشته خود در قاهره، پایتخت مصر، اشاره و تاکید کرد که آمریکا با اسلام در جنگ نبوده و نیست.
باراک اوباما در عین حال خواهان همکاری کشورهای مسلمان برای مقابله با شبکه القاعده شد.
او گفت: «افراطی های خشن همچنان مردم غیرنظامی بی گناه را در آمریکا، اندونزی و سراسر جهان هدف قرار می دهند. من صراحتا گفته ام که آمریکا با اسلام در جنگ نیست و هیچگاه نخواهد بود.»
اوباما تاکید کرد: «همه ما باید برای شکست دادن القاعده و گروه های وابسته به آن همکاری کنیم، کسانی که حق ندارند رهبری هیچ دینی به خصوص دین جهانی بزرگی مانند اسلام را از آن خود بدانند.»
رئیس جمهوری آمریکا گفت که هیچ نطقی به تنهایی نمی تواند به فقدان اعتمادی که طی سال های طولانی بین آمریکا و جهان اسلام بوجود آمده است، پایان دهد.
اما به گفته او، ایالات متحده و جهان اسلام می توانند برای یافتن زمینه های مشترک و "پیشرفت مستمر" در روابط خود تلاش کنند. وی افزود که آمریکا به "پیشرفت بشریت" متعهد است.
اوباما پیش از این در یک کنفرانس خبری مشترک با سوسیلو بامبانگ یودهویونو، رئیس جمهوری اندونزی بر اهمیت رفع سو تفاهم بین آمریکا و جهان اسلام تاکید کرده بود.
به گفته وی، موضوع تروریسم و افراط گرایی غالبا در روابط جهان اسلام با غرب تاثیر می گذارد ولی این روابط نباید تحت الشعاع مسائل امنیتی قرار گیرد.
باراک اوباما در دهه ۱۹۶۰ چهار سال از دوران کودکی خود را در اندونزی گذراند. او گفت به دوستی با سومین دموکراسی بزرگ در جهان افتخار می کند.