وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نرم افزاری برای تشخیص آلوده بودن به ایدز بر روی موبایل !!

نرم افزاری برای تشخیص آلوده بودن به ایدز بر روی موبایل !!
گروهی از متخصصان بهداشت و درمان در انگلستان موفق به طراحی یك نرم افزار تست ارزان قیمت شدند كه با نصب بر روی گوشی می‌توان از آلودگی احتمالی به ویروس HIV مطلع شد.
به گزارش پی سی مگ، مهم ترین حسن این سیستم تست آن است كه هر فردی خود می‌تواند به طور شخصی و كاملاً خصوصی آن را انجام دهد و دیگر نیازی به مراجعه به دكتر و آزمایشگاه وجود نخواهد داشت.
برای انجام این تست فرد باید مقدار اندكی از ادرار یا آب دهانش را بر روی یك تراشه كوچك رایانه ای قرار دهد و سپس این تراشه را برای تجزیه و تحلیل به گوشی تلفن همراه خود متصل كند.
این سیستم نه تنها برای تشخیص بیماری ایدز قابل استفاده است، بلكه برای شناسایی بسیاری از دیگر بیماری های جنسی هم قابل استفاده است. از جمله این بیماری ها می‌توان به سوزاك اشاره كرد.
نرم افزار عرضه شده همراه با این تراشه ضمن اعلام نتیجه بررسی ها در مورد چندین بیماری مقاربتی، توصیه هایی را هم به كاربر ارائه كرده و برای بررسی بیشتر بیماری آدرس نزدیكترین مراكز درمانی را هم به وی پیشنهاد می‌دهد.
این طرح eSTI² نام گرفته و با همكاری تعدادی از بیمارستان های بزرگ انگلیس اجرا می‌شود. هزینه طراحی و اجرای این طرح 4 میلیون پوند بوده است.
انتظار می‌رود این ابتكار جدید باعث افزایش بهداشت و سلامت به خصوص در ارتباط با بیماری های جنسی گردد.