وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هشدار جدی : چشمی در خانه ها را بپوشانید!

هشدار جدی : چشمی در خانه ها را بپوشانید!
در حالی که مسوولان ناظر بر فعالیت های اینترنتی ، توجه عمده خود را معطوف بر سایت های خبری کرده اند ، برخی فروشگاه های اینترنتی ، با عرضه محصولات جدیدی که عمدتاً هم چینی هستند ، امنیت خانواده ها را به طور جدی نشانه رفته اند.
اخیراً برخی فروشگاه ها ، دوربین کوچکی به نام ”  دوربین برعکس کننده چشمی‌در ” ارائه کرده اند که با آن می‌توان داخل خانه های مردم را دید زد!
در تبلیع این محصول آمده است: “این دوربین را از طرف بیرون بر روی دوربین چشمی‌درب نشانه بروید می‌توانید محیط پشت درب را به راحتی و با شفافیت بالا ببینید.”
این فروشگاه ها برای این که کار غیر اخلاقی خود در عرضه این دوربین را توجیه کنند در ادامه تبلیغ شان می‌نویسند: “با این ابزار شما می‌توانید قبل از ورود به منزل خود داخل منزل  را بدون اینکه کسی متوجه حضور شما شود مخفیانه و به راحتی مشاهده کرده و از اتفاقات با خبر شوید تا بتوانید سورپرایزهای خوبی برای اهل خانواده خود بوجود آورید.این وسیله بهترین ابزار شوخی و در اعیاد و جشنهای بزرگ برای خود و اطرافیان خود بهترین سوژه خنده می‌باشد .
مخصوص مدیران شرکت و مسولینی که بطور مستقیم با کارمندان در ارتباط می‌باشند می‌توانند قبل از ورود به محل کار اوضاع دفتر کار خود را چک کرده و سپس وارد دفتر کار شوند.” (!)

با توجه به این که بسیاری از خانه ها ، به ویژه آپارتمان ها دارای “چشمی‌در” هستند که برای دیدن بیرون خانه به کار می‌آید ، عرضه این محصول می‌تواند زمینه ساز بسیاری از سوء استفاده های غیر اخلاقی باشد و به این ترتیب مردم در درون خانه هایشان هم از گزند افراد بی اخلاق، مصون نخواهند ماند.

جا دارد مسوولان که این قدر برای امنیت اخلاقی جامعه تلاش می‌کنند و گشت امنیت اخلاقی در خیابان ها به راه می‌اندازند ، گشتی هم در فضای این قبیل فروشگاه های افراد سود جو و بی اخلاق داشته باشند و بساط این قبیل مسائل را برچینند ، زیرا این گونه که پیش می‌رود ، از این پس مردم درون خانه های خودشان هم امنیت نخواهند داشت.
همچنین به شهروندان نیز پیشنهاد می‌شود از این پس ، چشمی‌در ورودی خانه هایشان را از داخل بپوشانند و هر گاه نیاز بود ، حفاظ آن را کنار بزنند.
به هزار تأسف باید گفت که اخلاق در جامعه ما به سرعتی هر چه تمام در حال سقوط است ؛ از انتشار فیلم های خصوصی افراد و گسترش آن در سایت ها و موبایل ها گرفته تا دوربین هایی که قرار است به شهروندان عزیز امکان بدهد خانه های همدیگر را دید بزنند!
واقعاً به کجا داریم می‌رویم؟!

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره