وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اتصال به اینترنت از طریق شبكه گازکشی منازل

اتصال به اینترنت از طریق شبكه گازکشی منازل
محققان می‌‏گویند: می‌‏توان از شبكه‌‏های گاز خانگی برای ارسال سیگنال‌‏های فراپهن باند استفاده كرد. به گزارش ایلنا، تصور این كه كاربران اینترنت برای اتصال به شبكه از لوله‌‏های گاز منزل خود استفاده كنند تا حد زیادی عجیب و شاید خنده‌‏دار به نظر می‌‏رسد. اما محققان یك شركت در سانتیاگوی آمریكا به اسم نتركام سرگرم طراحی روشی برای استفاده از سیگنال‌‏های بی‌‏سیم فراپهن باند جهت انتقال داده‌‏ها از طریق لوله‌‏های گاز طبیعی با سرعت پهن باند هستند.
 
محققان شركت  نتركام ادعا می‌‏كنند: فناوری جدید این شركت امكان دسترسی به اینترنت با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه در خانه‌‏های كاربران را فراهم می‌‏كند، چنین سرعتی امكان دریافت فایل‌‏های صوتی و ویدیویی در زمان خیلی كوتاه را فراهم می‌‏كند. البته كارشناسان می‌‏گویند: هنوز چنین فناوری‌‏ صرفا یك ادعا بوده و عملا به كار گرفته نشده است. اما نحوه عمل فناوری پهن باند از طریق لوله‌‏های گاز چگونه است؟ شركت نتركام از انتقال دهنده‌‏ها و گیرنده‌‏های رادیویی فراپهن باند برای ارسال سیگنال‌‏های بی‌‏سیم از طریق لوله‌‏ها در هنگام جریان گاز استفاده می‌‏كند.
 
فرا پهن باند یا UWB  یك فناوری ارتباطی در حال توسعه است كه داده‌‏های شبكه‌‏ای را با سرعت خیلی بالایی ارسال می‌‏كند، اما در سطوح توان بالاتر ممكن است با سیگنال‌‏های بی‌‏سیم تداخل كند. اما این مشكل هنگامی كه سیگنال‌‏های فراپهن باند از طریق لوله‌‏های گاز دفن شده ارسال می‌‏شود پیش نمی‌آید، در نتیجه می‌‏توان بدون آن كه تداخلی ایجاد شود حجم بالایی از داده را از طریق لوله‌‏های گاز منتقل كرد.
 
در حالی كه بسیاری ایده محققان شركت نتركام را خنده‌‏دار می‌‏دانند این محققان همچنان مصمم هستند كه در آینده نه چندان دور طرح خود را عملی كنند. در صورتی كه این فناوری عملی شود و اینترنت پرسرعت از طریق لوله‌‏های گاز به خانه‌‏های كاربران بیاید، می‌‏توان منتظر تحولات اساسی در بازار دسترسی به پهن باند بود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره