وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فرق چهره زن و مرد از دید یک کلاغ !

فرق چهره زن و مرد از دید یک کلاغ !
تحقیقات انجام‌شده در ژاپن نشان می‌دهد کلاغ‌ها می‌توانند بین صورت مردان و زنان تمایز قائل شوند. دانشمندان امیدوارند با این کشف، راهی برای کاهش مزاحمت این پرندگان نسبتا باهوش بیابند!
برای نخستین بار، دانشمندان ژاپنی با انجام تحقیقاتی متوجه شده‌اند کلاغ‌ها می‌توانند تفاوت تصاویر زنان و مردان را تشخیص دهند.
این مطالعات روی 4 کلاغ جنگلی انجام شده که معمول‌ترین نوع کلاغ در ژاپن به شمار می‌روند و به دلیل رشد زیاد جمعیتشان، مزاحمت‌های زیادی را برای شهروندان ژاپنی به وجود آورده‌اند.
دانشمندان به این 4 کلاغ یک سری تصاویر رنگی از انسان‌ها نشان دادند که موهای آن‌ها پنهان شده بود. سپس آن‌ها را جدا کردند و به یک زوج از کلاغ‌ها آموزش دادند تا تصاویر مردان را انتخاب کنند و به زوج دیگر، آموزش دادند تا تصاویر زنان را انتخاب کنند. در بخشی از این آموزش، هر کدام از کلاغ‌هایی که جواب درست را انتخاب می‌کرد، تکه پنیری به عنوان پاداش دریافت می‌کرد.
زمانی که تصاویر مردان و زنان دیگر هم به این عکس‌ها اضافه شد و موقعیت چهره‌ها تغییر کرد، از میان این 4 کلاغ، سه کلاغ به درستی و با دقت 100 درصد جواب درست را انتخاب کردند. میزان دقت کلاغ چهارم نیز در انتخاب پاسخ درست 70 درصد بود.
نتایج این تحقیقات احتمالا مورد توجه برنامه‌ریزان شهری و محیط‌زیست‌شناسانی قرار خواهد گرفت که به دنبال راه‌هایی هستند تا کلاغ‌ها و انسان‌ها بتوانند بدون مشکل و به طور مسالمت‌آمیز در محیط‌های شهری در کنار یکدیگر زندگی کنند.
شوئی سوگیتا استاد دانشگاه اتسونومیا که به دلیل تحقیقات زیادش در مورد کلاغ‌ها به "استاد کلاغ" مشهور شده، در این باره گفت: «اگر ما بتوانیم از این ویژگی خاص کلاغ‌ها استفاده کنیم، می‌توانیم به راه‌هایی برسیم تا از نزدیک شدن این حیوانات به ما جلوگیری کنیم».