وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

توقیف خودرویی با هفت میلیون تومان جریمه !!

توقیف خودرویی با هفت میلیون تومان جریمه !!
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، در کنفرانس خبری امروز، از شناسایی 130 خودروی متخلف که وارد محدوده طرح ترافیک می‌شدند و نیز از توقیف سی دستگاه خودرویی که بیشترین ورود غیرمجاز را داشته‌اند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی»،سردار حسین رحیمی، در کنفرانس خبری امروز صبح، توقیف خودرویی با هفت میلیون تومان جریمه تخلف ورود به منطقه طرح ترافیک را اعلام کرد که ارزش این خودور حدود 2 الی 2.5 میلیون تومان است.

رئیس راهور تهران، با اشاره به تشدید برخورد با ورود کنندگان غیرمجاز به طرح ترافیک گفت: با همکاری مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران، بیش از یک میلیون از افراد متخلف ـ که به محدوده طرح ترافیک وارد شده‌اند ـ شناسایی و با آنان برخورد قانونی شده است.

رحیمی با اشاره به آمار وارد شدگان به محدوده طرح ادامه داد: از میان خودروهای توقیف ‌شده، یک خودرو با 499 بار ورود غیرمجاز، رکورددار بوده که البته خودروهای دیگر، با 273 و 246 بار ورود غیرمجاز، در رده‌های پایین‌تر قرار دارند.

سردار رحیمی در کنفرانس خبری امروز، همچنین از طرح‌های موفق راهور تهران نام برده و درباره برخی از این طرح‌ها توضیح داد.

بنا بر این گزارش، گشت هوایی، یکی از طرح‌هایی بود که به تازگی توسط راهور تهران بزرگ به اجرا گذاشته شده که به گفته رئیس راهور تهران، اثرات مطلوبی در بازگشایی گره‌های ترافیکی و تصادفات، به ویژه در بزرگراه‌ها داشته است.

رحیمی درباره برخورد با پارکبان‌های غیرمجاز گفت: نوزده شرکت غیرمجاز پارکبان شناسایی و توقیف و عوامل آن دستگیر شده‌اند. این در حالی است که این نوزده شرکت، به هیچ سازمان و نهادی وابسته نبوده و غیرقانونی فعالیت می‌کردند.

رئیس راهور تهران در این باره افزود: از این پس و با هماهنگی‌های انجام ‌گرفته، همه پارکبان‌ها دارای لباس متحد و کارت شناسایی ویژه خواهند بود و با متخلفان نیز برخورد قانونی شدیدی خواهد شد؛ بنابراین، با هماهنگی و توافق راهور، شهرداری و شرکت رهگشا، پس از شناسایی افراد پارکبان، به آنان آموزش داده شده و هر سی پارکبان تحت نظارت مستقیم یک افسر راهور فعالیت خواهند کرد.

سردار رحیمی همچنین از طرح عید تا عید آزادسازی موتورسیکلت‌های توقیف ‌شده خبر داد و گفت: تاکنون شش هزار دستگاه موتورسیکلت با گرفتن تعهدهای دهگانه ـ که از جمله آنها، تعهد برای وارد نشدن به گذرگاه های عابران پیاده، عبور نکردن از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت و … است ـ آزاد و رفع توقیف شده‌اند.

رحیمی با اشاره به تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در تهران اظهار داشت: در هفته گذشته، 422 هزار تخلف توسط مأموران راهور اعمال قانون شده که بیشترین برخورد، مربوط به نداشتن کلاه ایمنی با 68 هزار مورد برخورد و نبستن کمربند ایمنی و سرنشین جلو با 39975 مورد بوده است.

در بحث تشدید نیز 46 درصد افزایش برخورد با موتورسیکلت‌ها، 63 درصد نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان جلو، 11 درصد استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، 254 درصد برخورد با ورود موتورسیکلت‌ها به محدوده عابران پیاده و نیز 158 درصد افزایش برخورد پلیس با ورود به محدوده طرح ترافیک تهران بوده است.

رحیمی با اشاره به برگ های جریمه صادره برای متخلفان گفت: این برگ جریمه هایی که تخلف آن با دوربین ثبت می شود به هیچ وجه قابل بخشش نیست و مالکان این خودروها حتی با تجدید نظر و شورای حل اختلاف نیز نمی توانند این برگه ها را بی اثر کنند و صاحبان خودروها می بایست جریمه های صادر شده را بپردازند.

رئیس راهور تهران، با اشاره به یکی از طرح‌های جدید ترافیکی گفت: با هماهنگی تاکسیرانی و شهرداری تهران، طرح نظارت و کنترل مشترک بر تاکسی‌های پایتخت آغاز خواهد شد.

وی در این ‌باره توضیح داد: 150 یگان جدید و مشترک با این دستگاه فعال خواهند شد، تا با تاکسیرانان متخلف، برخورد لازم را انجام دهند؛ ناگفته نماند، با توجه به طرح هدفمندی یارانه‌ها، این طرح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در این طرح همچنین با تاکسیرانان متخلف که سرویس‌دهی مناسبی نمی‌دهند، دربستی فعالیت می‌کنند و به هنگام بارندگی، ناپدید می‌شوند، برخورد شدید شده و حتی تا فک پلاک نیز خواهد انجامید.

در این 150 یگان ویژه، افسر راهور به همراه عوامل تاکسیرانی بوده و اعمال قانون را درباره متخلفان انجام خواهد داد.

رحیمی زمان آغاز این طرح را اواخر هفته جاری یا اوایل هفته آینده اعلام کرد.