وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کشف اولین کرم مخرب برای دستگاه‌های خودپرداز

به گفته کارشناسان امنیتی، دستگاه‌های خودپرداز در سراسر جهان می‌توانند بستر جدید انتشار کرم‌های مخرب باشند و باعث سرقت اطلاعات از کارت‌های اعتباری افراد شوند که این اتفاق، افزایش خطرات کرم‌های اینترنتی و پیچیده‌تر شدن آن‌ها را نشان می‌دهد.

 محققان گروه تحقیقاتی SpiderLabs وابسته به شرکت Trustwave اوایل سال جاری میلادی توانستند گونه‌ای از کرم‌ها که قابلیت انتشار در دستگاه‌های خودپرداز(ATM) دارند را در کشورهای اروپای شرقی شناسایی کنند.

 به گفته "اندرو هنوود"(Andrew Henwood) مدیر شرکت Trustwave در اروپا، خاورمیانه و آفریقا، این شرکت بررسی‌های قانونی گسترده‌ای را روی مراکز عرضه‌کننده کارت‌های اعتباری و موسسات اقتصادی آغاز کرده است و آزمایش‌هایی را روی این دستگاه‌ها انجام می‌دهند تا نحوه نفوذ این کرم به سیستم خودپردازها را به مشخص کند.

 هنوود در این خصوص توضیح داد: «این نخستین باری است که ما یک کرم مخرب را در دستگاه‌های خودپرداز کشف می‌کنیم».

 این کرم می‌تواند کلیه اطلاعات ذخیره شده روی نوار مغناطیسی کارت‌های اعتباری را به همراه کد PIN(شماره شناسایی شخصی) سرقت کند. زمانی که یک کارت اعتباری Master داخل دستگاه خودپرداز قرار می‌گیرد و مشخصات کاربر تایید می‌شود، این اطلاعات می‌تواند روی کاغذ چاپ شود و برای فرد منتشر شود. این اطلاعات همچنین می‌تواند روی نوار مغناطیسی کارت اعتباری Master ذخیره شود.

 هنوورد در ادامه اظهار داشت: «ما از افزایش پیچیدگی کرم‌های مخرب رایانه‌ای بسیار شگفت‌زده شده‌ایم. این مسئله ما را بسیار عصبی و نگران کرده است».

 

پایگاه فرهنگی هنری ایران ناز