وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

افزایش شدید مصرف شیشه در بین زنان

افزایش شدید مصرف شیشه در بین زنان
دكتر آذرخش مكری در حاشیه برگزاری دهمین كنگره انجمن روانپزشكان گفت: مصرف شیشه می‌تواند تمام علائم روانپزشكی مانند افسردگی، جنون و پرخاشگری را در فرد ایجاد كند و فرد معتاد پس از مدتی به اختلالات شخصیتی و حافظه دچار شود.
 
مكری اظهار داشت: در همه دنیا وهمچنین در کشورخودمان پرمصرف‌ترین ماده مخدر، حشیش است، اما عوارض شیشه و كراك بسیار بیشتر است و بیشترین آسیب را به فرد معتاد می‌زندوی میانگین سنی آغاز استعمال شیشه در ایران را 25 سال ذکر کردوگفت : این در حالیست كه میانگین سنی آغاز مصرف مواد افیونی 31 سال است، البته در سال‌های اخیر زنان به مصرف شیشه تمایل بیشتری پیدا كردند. وی ادامه داد:از سوی دیگر جوانان شهری افرادی هستند كه بدون سابقه استعمال مواد مخدر دیگر بیشتر احتمال دارد به مصرف شیشه رو بیاورند.
 
مكری با بیان این كه مصرف كنندگان شیشه یك سوم تخت‌های روانپزشكی بیمارستان‌ها را اشغال كرده‌اند، اظهار كرد: بسیاری از جرم‌ها به علت استعمال این نوع مواد مخدر به وقوع می‌پیوندد، بنابراین مصرف شیشه، سیستم‌ جنایی و ارتكاب جرم را نیز دستخوش تغییر كرده است.
 
این روانپزشك درباره احتمال بهبودی مصرف کنندگان شیشه پس از ترك اظهار كرد: سه تا شش ماه پس از ترك شیشه، علائم این اعتیاد فروكش می‌كند، این در حالی است که بسیاری از افراد پیش از فرا رسیدن شش ماه، دوباره مصرف شیشه را آغاز می‌كنند. وی افزود: درمان علائم روانپزشكی استعمال مواد مخدر و جلوگیری از تمایل فرد به مصرف مجدد این مواد اهمیت زیادی دارد كه جلوگیری از تمایل به مصرف مجدد تنها با درمان دارویی امكان پذیر نیست، بلكه كار گروهی برای درمان این افراد نیاز است.
 
دکتر مکری با بیان این كه درمان یك معتاد ممكن است چندین سال طول بكشد، اظهار كرد: آگاه سازی دولتمردان در زمینه روان درمانی اعتیاد بسیار مهم است، آنان همان گونه كه هزینه‌های تخت بیمارستانی را پرداخت می‌كنند، باید در زمینه روان درمانی معتادان نیز اقداماتی را انجام دهند بنابراین هزینه‌های روان ‌درمانی آنان باید زیر پوشش سازمان‌های بیمه‌گر قرار گیرد.معاون آموزشی مركز ملی مطالعات اعتیاد درباره نقش مدارس در آموزش كودكان و نوجوانان در زمینه اعتیاد اظهار كرد: آموزش عمومی و برنامه‌های پیشگیری اولیه لازم است، ولی كافی نیست.. در این زمینه رسانه‌های جمعی می‌توانند نقش موثری را ایفا كنند.