وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ساخت اسكنر قابل حمل برای شناسایی سلاح‌ها

اسكنر سلاح قابل حمل برای كمك به ماموران پلیس جهت شناسایی دارندگان تفنگ و چاقو ازسوی دانشمندان انگلیسی طراحی شد.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این دستگاه به اندازه كافی كوچك است تا به طور پنهانی تا فاصله‌ای از شخص مورد نظر به‌كار گرفته شود.

این اسكنر از امواج الكترومغناطیسی استفاده می‌كند تا انعكاس سلاح‌های پنهان شده در لباس را شناسایی كند. به‌علاوه از فن آوری شبكه عصبی برای شناسایی اسلحه و نادیده گرفتن اشیای دیگر حمل شده توسط افراد استفاده می‌كند.

این فن‌آوری به اعتقاد برخی از مقامات، می‌تواند به افزایش كارآمدی جست‌وجوها در ایست‌های بازرسی كمك كند؛ نمونه اولیه این دستگاه برای شناسایی اسلحه مناسب است اما به گفته محققان، مدل‌های بعدی این فن‌آوری قادر به شناسایی چاقوهای پنهان شده نیز خواهند بود.

این دستگاه از امواج كم‌قدرت مایكروویو كه همان امواج مورد استفاده در دستگاه‌های اسكنر بدن انسان در فرودگاه‌ها هستند برای شناسایی سلاح استفاده می‌كند و امید می‌رود به نجات زندگی افراد كمك كرده و از اتلاف وقت ارزشمند پلیس جلوگیری كند.

طراحان این اسكنر كه مورد حمایت پلیس لندن و وزارت كشور انگلیس هستند، مدعی‌اند این دستگاه مخل حریم خصوصی نبوده و تصویر بدن شخص مورد نظر را نشان نمی‌دهد.


پایگاه فرهنگی هنری ایران ناز