وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هشدار وزیر بهداشت نسبت به شیوع ایدز در کشور

هشدار وزیر بهداشت نسبت به شیوع ایدز در کشور
وزیر بهداشت گفت: آنچه برای ما خطر جدی است مسائل مربوط به ارتباطات اخلاقی است که منجر به بیماری ایدز شده و پیش بینی می کنیم با روندی که پیش رو داریم تعداد مبتلایان در چند سال آینده پنج برابر شود.
 
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مرضیه وحید دستجردی روز یکشنبه در حاشیه همایش بررسی راهکارها و برنامه ریزی جهت توسعه بیوتکنولوژی پزشکی در مقابل تحریمها، در خصوص آخرین وضعیت ایدز در ایران گفت: از نظر کنترل این بیماری در کشور وضعیت مناسبی داریم و معاون سازمان بهداشت جهانی ما را پیشتاز در دنیا و به عنوان نمونه و الگو معرفی کرده اند.
 
وی با اعلام اینکه در زمینه کنترل معتادان تزریقی که عامل اصلی بیماری HIV/ایدز در کشور هستند موفق بوده ایم، افزود: درصد بسیار کمی از این معتادان را داریم که به این بیماری مبتلا می شوند. وزیر بهداشت ادامه داد: آنچه برای ما خطر جدی است مسائل مربوط به ارتباطات اخلاقی است که منجر به بیماری ایدز شده و پیش بینی می کنیم ممکن است در چهار پنج سال آینده با روندی که پیش رو داریم تعداد مبتلایان پنج برابر شود.
 
دستجردی با توصیه به مردم مبنی بر رعایت مسائل اخلاقی و دوری از رفتارهایی که ممکن است ابتلا به این بیماری را به دنبال داشته باشد، افزود: توصیه ما به نسل جوان این است که مسائل اخلاقی و بهداشتی را رعایت بکنند و خانواده ها مراقبت لازم را داشته باشند و این موضوع را جدی بگیرند و بدانند که جان شان در خطر است. اگر این موضوع از این طرق بخواهد شعله ور شود احتمالا آتشفشانی از ایدز را در کشور خواهیم داشت.
 
وزیر بهداشت در خصوص آخرین آمار مبتلایان به ایدز در کشور گفت: با توجه به شناسایی بیش از 20 هزار مبتلا به ایدز در کشور حدس می زنیم که سه تا چهار برابر این تعداد از مبتلایان باشند که هنوز شناسایی نشده اند. البته بیماری را کنترل کرده ایم و تنها از جنبه های اخلاقی نگران هستیم که آن هم باید توسط مردم و نسل جوان رعایت شود.